måndag, maj 06, 2013

Söndagspyssel

Idag var vi uppe tidigt Elliott och jag. Jag la mig alldeles för sen och vaknade kl 06 och kunde inte sova mer. Elliott vaknade en stund senare och vi gick upp och satte oss i soffan en stund. Sen badade vi och när vi badat klart hade Michael fixat frukost med bröd, ägg, ost, bacon och prinskorvar. 

När vi ätit klart åkte Elliott och jag till dansen. Han hade otroligt roligt som vanligt, dansen är verkligen hans grej! Och en av hans dagiskompisars mamma tipsade om att hennes pojke går och spelar piano hos en underbar lärarinna. Så jag ska ringa och höra om jag kan få komma och låta Elliott testa att spela med henne någon gång. Hade varit kul att se om han skulle tycka det var kul. 

Efter dansen åkte vi till Hammarspark och lekplatsen, Michael hade packat liten matlåda med mackor och varm choklad. Oscar fick också följa med och han uppförde sig så bra så han får nog följa med fler gånger. Elliott lekte och lekte och jag la mig och vilade i solen. Vinden var iskall men det var hyfsat skönt att ligga ner, väldigt påpälsad var jag dock tack och lov. 
Fika i parken
Oscar blev mycket glad då han fick en smörgås att fika på! 
På vägen hem åkte vi till luftkastellet och Elliott och Michael gick till fyren och tittade lite. Sen gick Michael och Oscar hem därifrån. Elliott och jag körde hem och fixade lite milkshake och spelade Uno. När Michael kom hem så började jag rensa bland alla grejor i garaget, fick ihop 4 flyttkartonger och en pappkasse med barngrejor som jag ska stå på loppis med så småningom. Skönt att ha fixat det (dvs sett till att allt ser snyggt ut och sorterat upp det i olika lådor).  Elliott hade fullt upp under tiden då han lekte med alla grejor som jag skulle packa ihop ner till loppisen. Han hittade både det ena och det andra att roa sig med :-D. Michael klippte gräset och sen åt vi middag.

På kvällen var det meditation. Det var jättebra! En lååång meditation, säkert 45-50 minuter. Och jag försvann bort alldeles helt! Mycket bra. 

Jag har sökt och hittat en lådcykel som verkar bra och som har elmotor och är mycket billigare än Christianiacykeln. Den måste jag ju prova. Finns i Landskrona verkar det som.Jag är så sugen på en sån cykel. Tänk så mycket jag/vi skulle använda den! Och i Landskrona finns det också ett äventyrsbad - Karlslundsbadet. Det hade man ju kunnat kombinera med cykelprovning så Elliott och jag kunde bada lite :-D-

Inga kommentarer: