tisdag, maj 28, 2013

Framme!

Nu har vi kommit till sol och värme på Rhodos! Det är himla skönt att vara ledig och få kvalitetstid och mys med Elliott. Igår var han så fruktansvärt taggad inför resan! Han var så glad och positiv precis hela dagen och det var en lååång dag! Vi steg upp strax efter 06 och kl 10 var det dansuppvisning (hur gulligt som helst!). Mamma följde med och tittade på. Alla barnen (två grupper) stod på scenen och dansade och föräldrar och släktingar satt nedanför och tittade på. De hade så kul när de dansade, barnen och de var så duktiga! Jätteskoj! Elliott ska definitivt gå på detta nästa termin också.

När de skulle dansa armkrok så var de ojämna antal och Elliott blev utan danspartner... jag såg hur ledsen han blev att han inte hade någon att dansa med :-(. Ville bara springa upp och krama honom då han såg så besviken ut, men efter en stunds svalnad entusiasm så var han i full gång igen bara en liten stund senare. Så himla skönt! Dansglädjen tog över direkt :-D. Men oj vad det skar i mammahjärtat! Tänk så många besvikelser som ska genomgås :-(. Nu var detta ingen stor grej, men jag förstår ju känslan och önskar så att man kunde skydda från alla besvikelser...

Denna dag var mors dag och jag firade mamma med fika och present efter dansen :-). Vi åkte till Waynes Coffée på Triangeln, där är väldigt mysigt att sitta tycker jag. Sen skjutsae vi henne hem efter att ha köpt ett hopprep till Elliott. Själv fick ett par Ulletofflor i morsdags present och dem hade jag önskat mig jättemycket! De är fantastiskt bra för mina fötter. Det var inget direkt firande men jag bad Elliott rita en teckning till mig :-). Det gjorde han så gärna! Jag fick hela 4 stycken!

Hemma igen undrade Elliott när det var dags att åka egentligen! Vi packade klart det sista och fixade lite där hemma innan det var dags för avfärd. På Sturup mötte vi upp Annika som just kommit med flyget. Vi fikade och pratade och när vi skulle gå mot gaten så sa vi hejdå. Hon ska ta hand om Oscar och huset nu när vi är borta. Så himla snällt!

Det var en lång flygresa men inga klagomål alls från sötskrutten! Han var så glad och nöjd och tittade på film på sin ipad och det gick superbra alltihop!

När det var 1 timme kvar innan vi var framme så ropade de ut i högtalarna och undrade om det fanns nåogn läkare ombord. Lite läskigt. Sen fick alla sitta kvar när vi hade landat för att de skulle få ut en som blivit allvarligt sjuk till ambulansen... Stackars den personen! Så obehagligt att bli sjuk på ett flygplan där man inte kan få hjälp liksom...

Bussen till hotellet avgick meddetsamma och tog bara en kvart. Då var klockan halv elva (vår tid), halv tolv på natten lokal tid. Elliott somnade så fort han satte sig i bussen :-). Vi checkade in och då var Elliott vaken igen och hur pigg som helst. Tog ett tag för oss alla att gå ner i varv och försöka somna för natten...

Sötskrutten vaknade jättetidigt och hade bara sovit typ 6 timmar. Och jag var tröttare än tröttast för jag hade inte sovit mycket heller (denna säng är väldigt skön men när någon av oss rör på sig så hoppar hela sängen eller typ gungar som en vattensäng! Så jag har vaknat mest hela tiden av att sängen "hoppat till". Men som tur var gjorde det ju inte så mycket eftersom vi bara slappat hela dagen!

Det var en bra frukostbuffé och efter den gick vi till barnpoolen. Det var faktiskt ganska kallt i vinden, så jag frös som en gris när jag försökte bada med Elliott. Han frös också. Men när han väl kommit i ordentligt så var det OK! Elliott och jag gick och kollade in barnlekrummet där vi spelade lite spel och vi var på lekplatsen (som var mycket rolig) och så var han med på Bamsegympa :-D. Sen gick vi och badade igen och han hittade en kompis att leka med så han hoppade och plaskade hur mycket som helst! Jättekul hade han! Det var nice att sitta och titta på.
Dusch i poolen

Sälen!
Tjolahopp!
Sen har vi ätit lunhcbuffée, slappat på rummet och tit middagsbuffé (mexikanskt tema). Mycket mumsigt och många efterrätter. Vi la oss tidigt och nu får vi se vad vi hittar på här i veckan!
En tur till Rhodos stad blir det absolut i alla fall :-)

Hej Katta! Så mysigt det ser ut. Och vad smidigt med så kort transfer. Jag letar resor just nu och de flesta jag hittar har två timmars transfer vilket ju är alldeles för länge med Isabelle. Är det Atlantica Princess som ni bor på? Tycker ni att maten är god? Njut av semestern! Det är så härligt att komma bort och bara vara och hinna umgås hela familjen. Stor kram Becka

Kattalena sa...

Hejsan Becka! Det var superkort transfer hit! Jätteskönt! Vi hittade också andra bra hotell när vi letade resa, men de hade typ 2h transfer och gick därför bort. Här är jättegod mat! Det finns alltid något man tycker om. Och väldigt varierat, olika teman varje kväll. Köttet är rätt så smaklöst, men det finns ju mycket annat att välja på :-). Vattnet i duschen är helt galet, skållhett eller iskallt och minimal duschstråle, men rummet är jättefint! Det är goda drycker och jättebra barnpool där de lätt hittar kompisar! Så det är toppen! Bamse kommer lite då och då också trots att här inte finns någon Bamseklubb. Hoppas att ni hittar en riktigt bra resa!!! Kram!

Det låter kanon Katta! Vad heter ert hotell? Kram Becka

Kattalena sa...

Sorry! Glömde ju skriva det! Det är Atlantica Princess vi bor på :-)