torsdag, maj 16, 2013

Förkylningen

Det var en hastig och inte så lustig förkylning som kom över mig i söndags. Men den verkar vara på ordentlig tillbakagång nu. Det känns mycket bättre! Och jag har äntligen fått tid för halsen, redan på måndag (ett återbud). Sååå glad är jag för det! Även om måndag kanske inte var bästa dagen då vi har halvårsbokslut med VD nere från Sthlm. Men jag bokade tiden ändå...

Jag har haft massor att göra på jobbet, så jag har jobbat och ätit lunch vid skrivbordet två dagar i rad. Men idag tog jag riktig lunch och gick en sväng på stan för att hitta lite viktigheter inför resan blandannat. Jag fick tag på sandaler till Elliott, ett par tygskor till mig och så tre scarves :-)

Mina föräldrar hämtade Elliott på dagis igår och efteråt åkte pappa och hjäpte Michael med att fixa grunden till ett trädäck. Det ser ut att bli himla bra!!! Såg det först igår kväll, blir spännande att se hur det kommer att bli när det är klart! Tror att vi kommer att använda den delen av trädgården mer när det är trädäck där faktiskt.

Efter jobbet så åkte jag hem till mina föräldrar, moster Annika var där men just på väg att gå. Michael hade också hunnit dit redan :-). Vi blev bjudna på varmrökt lax, romsås och potatis med kapris och lök. Hur gott som helst! Vi stannade kvar och pratade tills det var dags för sötnosen att åka hem och sova. Michael nattade, jag gick en hyfsat lång runda med Oscar. Det var väldigt lugnt och skönt ute. Och vackert. Jag tycker verkligen om att gå ut och gå häromkring!

Jag hittade ännu fler fina tulpaner i rabatten nu! Nu har påskliljorna vissnat och snart blommar tulpanerna ut också! Men de är fina så länge de varar. Jag tog några bilder på tulpanerna men nu är jag av med sladden mellan kameran och datorn, så det blir inga bilder i detta inlägg... hoppas hitta den snart...

Idag när jag var på väg från jobbet så messade Becka och undrade om vi ville "leka" lite. Det ville vi gärna! Så när jag kom till Elliotts dagis så var redan Becka där. De skulle gått till lekplats men så såg Josephine och Elliott varandra och då stannade de kvar och pratade och väntade på mig. De ville gärna leka med varandra :-). Vi gick till en lekplats och sen gick vi hem till oss där pappa var och hjälpte Michael med trädäcket. Snällt! Det blir så bra så bra! Nu är grunden ihopsnickrad. Josephine och Elliott lekte, Becka och jag pratade och Isabelle (som också var med) lekte på golvet. De stannade kvar och åt hemmagjorda hamburgare med oss. Trevligt!

Imorgon är det fredag och då ska Elliotts dagiskompis sova över här. Mycket spännande att se hur det går! Jag själv är inte hemma på eftermiddagen, då jag ska till Camilla. Men jag kommer hem på kvällen så jag får vara med lite också :-).

Och tänk att det bara är lite mer än en vecka tills vi ska till Rhodos! Det är ju jättesnart! Hoppas att vi får fint väder och att vi kommer att trivas på hotellet! Det ska bli spännande att komma till Rhodos. Så får vi bara hoppas att jag fått svar på vad mitt halsonda är... och helst skulle jag vilja vara av med det också. Och med hela förkylningen, men det hoppas jag verkligen vara!

Nu ska jag försöka nanna. Nattinatti!

Inga kommentarer: