måndag, april 08, 2013

Ny vecka nya tag

Förra veckan var lite blandad, mycket trött, ont i huvudet och dålig sömn pga småförkyld, hosta och magont. Så det var inte någon höjdarvecka precis.  Men helgen har varit lugn och skön.

På fredagen gick jag tidigare från jobbet och hämtade sötskrutten. Michael åkte hem samtidigt och gick ut en runda med Oscar och Ernst (som också var här). Ernst hade jagat efter en Hare och sprungit hur långt som helst. Tokstollen.

Elliott och jag hade det bra där hemma, spelade candycrush och Uno. Jag blir galen så beroendeframkallande candycrush är! Och jag är helt fast på nivå 29. Kommer ALDRIG förbi den :-). Så det har jag kämpat med i helgen... Det är tur att liven tar slut så jag tvingas sluta spela. Speciellt om jag börjar spela när jag vaknar på natten :-D. Hur som helst, efter lite soffhäng så åkte Elliott och jag in till Limhamn och Malmborgs. Köpte goda ostar och sen åkte vi hem och hade fredagsmys.

På lördagen var vi en sväng på IKEA efter frukost. Vi passade på att äta lite lunch också. Skulle köpa utomhuslampor drivna av solceller. Men de färger (turkos och vit) som jag ville ha var slut...
Fina!!! 
När vi kom hem tittade pappa förbi och ville se om jag hade någon bra bild på bron. Jag har ju dock mest tagit bilder i solnedgång, de han var ute efter var lite mer med klarblå himmel :-D. Men vi hittade några som han fick med sig. Sen spelade vi flöjt också och det var kul! Elliott satt med hela tiden och la sitt flaggpussel under tiden. Han sa att vi spelade fint men lite högt :-D. Resten av kvällen slappade vi.
Vi åt ryggbiff, potatiskroketter och aioli till middag. 

På söndagen var Michael och Elliott på Knytte. Det hade varit skoj! Hans dagiskompis går visst också på Knytte fast i en annan grupp som också är i samma park. Så efteråt hade de lekt på båtlekplatsen. Själv satt jag hemma framför datorn och bokade Michaels företagsgrejor, betalade räkningar, försökte få rätt på min egen deklaration och pillade med löner, skattedeklarationer mm. Skönt att få undan men jag kom inte så långt som jag hade önskat. 

Resten av dagen tog vi det lugnt. Mycket candycrush, Uno och så lite Tintin (film). Både Michael och jag var trötta och sega. Elliott däremot hade hur mycket energi som helst trots Knytte och utelek :-D. Tänk om man hade lite av den energin alltså! Vi hämtade Pizza från "vår" pizzeria och på kvällen var jag på meditation och den var bra som vanligt. 

Idag är det måndag och nya tag! Började med att träna på trampen i morse och sen göra mina ryggövningar. Så himla skönt att komma igång igen! Förra veckan var jag inte alls sugen för kroppen kändes helt ur form. Men nu så känns det bättre så nu kör jag igång igen. Himlen är blå och det kändes lite vårigt ute. Det är ju inte fel :-)

Så sant som det är sagt... 

Inga kommentarer: