onsdag, april 10, 2013

Onsdag

Igår mådde jag skumt igen, ont i halsen och ont i magen. Men gick och jobbade, även om jag mest ville gå hem. Mina föräldrar hämtade Elliott på förskolan. Jag åkte hem till 16 (fast jag hade tänkt jobba länge) och la mig i soffan och sov en stund. Sen var det dags för oljemålning och jag släpade mig dit. Eftersom jag hade ont i magen var jag inte hungrig så jag hade knappt ätit något. Det var sista gången på oljan för terminen och kursledaren hade lagat vegetarisk moussaka till oss! Så det var ju perfekt! Mycket god var den. Faktiskt blev det en ofrivillig fastedag för jag kom inte upp i 600kcal denna dag :-).
Vi började utomhus och jag bestämde mig för att måla av det här motivet... 
Jag åkte hem till mina föräldrar efter kursen och stannade kvar och pratade en stund innan Elliott och jag åkte hem. Elliott hade såklart haft det superbra! Jag fick två vaxdukar som jag beställt. Kul!
När vi kom hem så ville Elliott nattas av Michael, så jag gick ut med Oscar. Men när jag kom tillbaka hade han ångrat sig och ville bara ha mig. Så jag fick skynda mig av med kläderna och natta sötnosen. Då somnade han meddetsamma :-). Men det blev väldigt sent...

Idag känner jag mig mycket bättre! Steg upp halv sju och trampade på trampen med stort motstånd (var inte alls så sugen), men det var himla skönt när det var gjort! Och lite situps och ryggövningar gjorde jag också. Nu sitter jag på jobbet och ska snart ha möte.

I måndags när Oscar och jag skulle gå hem så var Oscar rena tjuren Ferdinand, han segade och segade och skulle lukta i evigheter på allt!
Och såg så här sur ut när jag ville gå vidare...
Häromdagen när jag åkte buss hem till mina föräldrar så satt jag bredvid en sån här fin hund. Den var verkligen hur söt som helst!!! Ögonen bruna och jättepigga :-)
Cavalier Havanese





2 kommentarer:

mossfolk sa...

Haha, ja nu är visserligen inte Cosmos så seg utan ska mer springa runt och lukta på allt. Ibland är han så inne i det att han glömmer att kissa och det som är tänkt som en kort kissrunda kan ta myyycket längre tid än man tänkt sig. Hoppas att det är en övergående fas. Lurvig räckte det ju med att gå fram till en sten eller buske för att han skulle lyfta på benet om man hade lite bråttom.

Kattalena sa...

Hihi, söt-Cosmos! Det är säkert en valpgrej! Det går säkert över! Vi har övat in "gå och kissa" och "gå och sätt dig (bajsa)" sen Oscar var liten. Så han kissar och bajar på kommando... om han nu inte skulle göra det på egen hand. Väldigt praktiskt om man inte hinner med någon långrunda :-)