måndag, april 22, 2013

Hoppsan!

Oj vad dagarna går fort, trodde inte det gått så många dagar sen jag bloggade sist...
Jag har fortfarande ont i halsen trots penicillin (i fem dagar). Och det har varit lite orkeslöst här...
Men på vårdcentralen säger de att jag ska äta kuren ut och sen får jag ringa igen om det inte gått över  (det borde vara på fredag eller lördag). Jag hoppas såklart att det går över innan dess.

I fredags jobbade jag snabbt som sjutton för att gå hem tidigt och hämta sötnosen. Jag lovade att hämta honom kl 13 och det gjorde jag också :-). Vi gick hem och åt lite mellanmål. Mysigt! Vi spelade Uno och sen gick vi till lekplatsen. Där lekte Elliott massor, jag tittade på. Det kom fler barn som var helt vilda och inte speciellt snälla mot varandra och jag funderade över hur det ska gå för skruttis. Hoppas att han får snälla kompisar. Inte såna som ska trycka ner och hålla på. Och jag oroar mig för hur lätt det är att trilla, klättra för högt, snubbla osv.
Lek på lekplatsen
Senare kom Michael och avlöste mig, efter att han slutat jobba. Jag åkte bort till Media-Markt och köpte en miniplattång. När jag kom tillbaka började jag på maten, Elliott och Michael kom också tillbaka och vi gjorde klart maten allihop. Sen åt vi och tittade på film (Som hund och katt). Den tyckte Elliott var kul :-D.

I lördags vaknade Elliott och sa förväntansfullt, idag är det lördag! Då ska vi till Mynta och Malva. Hehe. För att fördriva tiden så åkte jag och Elliott till Emporia. Han fick leka i leklandet och vi köpte present till Mire. Sen åkte vi hem och så iväg för att fira Mires födelsedag! Oscar lämnade vi hos Ernst :-). Mire har varit i Sydamerika med sin kille i tre månader. Rest runt och verkar ha haft det hur bra som helst! Häftigt! Och Lotta hade varit i Kina. Vi började med att spela lite boccia.
Den lilla röda bollen längst fram, det är den man ska träffa, hehe. En lååång linje bollar långt ifrån den...
 Sen bjöds vi på mumsig sushi och till efterrätt citron-pannacotta. Vi satt i deras superstora varma och sköna uterum! Ett sånt hade man inte haft något emot!
Sushi!
Det var mycket trevligt och gott! Vi tittade på Mires bilder från resan. Hur fina som helst! Ale spelade i ett spex och de skulle gå och titta på det kl 19. Mamma och jag skulle på Tomas Pettersson "Skakad inte störd" så vi kunde inte gå med. Vi skjutsade Elliott och Michael hem, sen åkte vi till Nöjesteatern och jag såg stand up comedy för första gången. Det var väldigt kul! Jag fattar dock inte hur man pallar stå sådär på scen och vara rolig i två timmar! En kvinna som satt bredvid mig skrattade högt vad än han sa! Det var lite underhållande i sig :-D.

På söndagen var jag helt slut och hade (surprise) ont i halsen. Så jag försökte ta det lugnt. Michael var på Knytte med Elliott och jag motstod lusten att dammsuga upp alla dammråttor som låg överallt och satt i soffan och jobbade lite och läste lite. Sen när de kom hem gick Michael gick ut och fixade trädäcket i trädgården.
Michael tvättar trädäcket
Elliott och jag lagade middag (köttbullar med fetaost och oliver, klyftpotatis, tzatsiki och pepparsås). Elliott delade potatis och rev gurka. Så himla kul att han kan hjälpa till i köket! Lite rädd var jag när han delade potatis, tittade noga så han inte höll fel eller råkade slinta eller så. Han fick en lite mer "barnvänlig" kniv. Han fixade det galant, med lite hjälp.

Efter maten stod jag inte ut med dammråttorna längre. Så jag dammsög upp dem. Helt slut var jag efteråt så det var kanske lite dumt gjort... men skönt att de försvann :-)

Resten av dagen tog jag det lugnt. Den senaste veckan har Elliott velat att hans pappa ska natta honom, så jag gick kvällisen med Oscar. När vi kom tillbaka såg Michael och jag ett avsnitt av Vampire Diaries och sen gick vi och nannade. Nu kan jag inte småäta på kvällen för när jag ska ta penicillinet så är det en timme före och två timmar efter mat :-). Då är det svårt att hinna med något mumsande. Ganska bra på sitt sätt faktiskt! I veckorna.

Idag är det måndag och det var dags för jobb igen. Dagis var stängt så Michael och Elliott åkte till det nya Akvariet vid Kastrup i Danmark. Själv har jag jobbat och varit på hälsokontroll. Jag kom hem strax efter 14 och då var Elliott och  Michael också hemma. De hade haft det jättebra och där hade varit mycket att titta på. Vi slappade lite i soffan. Elliott gick och lekte en kortis på lekplatsen. Sen ville han väldigt gärna att vi skulle äta ute på restaurang. Vi var inte nödbedda... så vi åkte till Rosegarden och testade deras kvällsbuffé för första gången. Det var väldigt gott, mycket mer att välja på än på lunchen! Men det var också himla dyrt... så det får nog vara för speciella tillfällen om vi ska dit någon mer gång. Elliott åt massor och glass är det till efterrätt också. Nice.

Michael nattade, jag gick runda med Oscar. Nu är det så bra för solen går ner strax efter 21. Så kvällsrundan blir väldigt fin med solnedgång och allt. Sen blev det ett avsnitt VD och nu dags att nanna. Hoppas vakna utan halsont imorgon.

Inga kommentarer: