fredag, mars 22, 2013

Vilken service!

Jag skulle ta ett foto på Elliott men det gick inte, slutaren vägrade öppna sig. Startade om telefonen men ingenting hjälpte. Så jag åkte till Emporia och Apple Store. Direkt jag kom dit fick jag hjälp att titta på vad som kunde vara fel. Den jag snackade med kunde inte lösa det men sa att jag skulle boka ett möte via Apples app i telefonen och 5 min senare hade jag fått mötestid. Killen var hur trevlig som helst och satte sig ner och kollade igenom min telefon. Sen konstaterade han att det var något fel på kamerans mekanik. Den är för avancerad så det går inte att byta kameradelen. Istället tog han min gamla telefon och jag fick en ny på direkten. Så himla smidigt! Så nu har jag en ny telefon med fungerande kamera! Tjohoo!!! Vilken service!!!

Natten till igår mådde jag ju inte så bra och när jag vaknade på morgonen var jag så trött så trött och ville inte gå till jobbet. Kunde tänka mig att jobba hemifrån däremot. Men jag hade för mycket grejor på kontoret som jag behövde för att kunna jobba ordentligt så jag släpade mig upp ändå. Bestämde mig för att gå hem lite tidigare istället. Och när jag väl var på jobbet så gick det bra ändå, hade lite ont i magen men det var helt hanterbart :-).

Jobbade till kl 14, sen åt Michael och jag lunch på Vapiano, helt OK men jag tycker det är alldeles för dyrt med tanke på vad man får. Jag hämtade sötskrutten på förskolan när vi hade lunchat klart. Han ville gå till Ica, så det gjorde vi. Behövde ändå köpa några grejor. Michael jobbade hemifrån resten av dagen. Elliott och jag spelade Uno och hade discodans. Sen vilade vi i soffan. Elliott löste korsord (han börjar bli en riktig hejare på det!) och jag läste lite i min bok.

Jag skulle gått på oljemålning på kvällen, men jag var så himla trött och kände mig inte i form så jag ringde och avbokade. Jätteskönt att ha både eftermiddag och kväll hemma med sötskrutten. Vi gjorde hamburgare till middag som vi åt allihop. Kollade på "En plats i solen" och sen efter att Michael rastat Oscar och jag nattat Elliott så såg vi sista avsnittet av Mia på Grötö. Det var helt OK men de två sista avsnitten har inte varit lika bra som de första :-).

Idag är det ÄNTLIGEN fredag! Och jag jobbade bara halvdag (hemifrån). Sen hämtade jag den lille sötnosen.

Imorgon ska vi på 40-års fest och jag har absolut inget att ha på mig och har inte kommit på någon present heller! Oj oj, hur ska det gå? :-).
Och imorgon är det V75 på Jägers också. Det tänkte vi gå på Elliott, mamma och jag. Jag drömde en sifferkombination som jag skrev ner där mitt i natten. Det var sju tal så jag måste ju testa den på travet imorgon, hehe.

Ikväll är Michael på konsert på Babel och ser Killing Joke. Men innan han åkte hann vi ha mysfredag med ostfondue (som bara jag äter), ostar, kex och salami.... När Michael gått iväg åt Elliott och jag lite sourcreme and onion stjärnor och sen somnade han i soffan. Nu ska jag eventuellt se en film om jag orkar :-)

Inte ett foto att blogga har jag... men jag skärper mig nog snart...

Inga kommentarer: