måndag, mars 04, 2013

Minisemester i Köpenhamn, kalas mm

I fredags hade jag semester och Elliott och jag var hos tandläkaren. Elliotts andra besök, denna gång hos min kompis Camilla och den tandläkare hon jobbar för. Det var toppen! Jättesnäll och pedagogisk tandläkare, Elliott gapade stort och fint och fick beröm som sig bör samt en tandborste och en studsboll :-). Han var själv mycket nöjd! Det var annat än förra besöket hos en tandhygienist som inte förstod sig på barn. Då grät han efteråt. Så himla skönt att vi bytte alltså. Jag själv fick också ta plats i stolen och de slipade av lite skrovel från min framtand som jag bet sönder på en gaffel för ett tag sen :-).

När vi var klara åkte vi hem och hämtade Michael och Oscar. Vi körde hem till mina föräldrar och överlämnade Oscar med den skadade tassen i deras vård. Själv gav vi oss iväg på en minisemester till Köpenhamn. Väldigt spännande tyckte Elliott. Det där med att åka under havet ner i tunneln, det var en häftig grej som E pratade massor om efteråt! Min kompis Annika hade fått ett hotellrum över i Köpenhamn, det fick vi överta för en natt! Mycket trevligt. Det var på Hotell Scandic Front.

Vi checkade in och lämnade en del grejor på hotellrummet och så åkte vi till Experminentariet. Vilket ställe!!! Hur stort som helst och fyllt av grejor att testa! Vi började med lite lunch och sen gick vi runt och jag blev helt slut av alla intryck. Det som gjorde störst intryck på Elliott var dinosauriegången på bottenvåningen. Den var både spännande och läskig på en och samma gång! Den gick vi två gånger :-D. Där var även en filmvisning där man först såg Dinousarier av olika slag gå omkring och sen kom en meteor som slog ner och kvar blev bara skeletten (och en pyrande vulkan). Elliott sa att han skulle drömma om den på natten för den var så läskig :-).

Efteråt gick vi in i affärscentrat bredvid, där var ett litet minilekland. Jag handlade lite gotter på Netto till kvällen. Vi åkte tillbaka till hotellet och så spenderade vi kvällen på hotellrummet med lite ostar, kex, godis, chips och fläsksvålar :-D. Elliott och jag dansade till Snakka San och sen slappade vi och sötnosen somnade nöjd. Han sov gott hela natten, det gjorde inte jag. Sängen var för hård för mig... jag somnade men när jag vaknade så kunde jag inte somna om igen. Så jag gick in på toan och satte mig och läste någon timme. Kom väldigt långt i min bok så det var ju kul. En natts dålig sömn är helt OK. Gick tillbaka och då hade Elliott tagit upp hela min sängplats. Fick flytta honom lite försiktigt och sen lägga mig. Lyckades sova lite till :-).
Skylt som satt i korridoren på hotellet. Gillas!!!
Den lille sötnosen gjorde sitt bästa för att springa runt i korridorerna
Frukost ingick också! Så vi gick ner och åt mumsig hotellfrukost.

Efter frukosten så packade vi ihop och körde hem till Sverige igen och vi började med att åka hem till mina föräldrar för att hämta Oscar. Han hade haft det bra. sovit mest hela tiden. Han är lite låg pga sin tass...

Elliott och Michael åkte hem, jag åkte till stan och letade presenter till kvällens födelsedagsbarn Camilla och Jonas. Sen fikade jag med Helene som brutit nyckelbenet (stackaren) och det var trevligt som alltid! Efteråt köpte jag sista presenten på Mobilia och sen åkte jag hem. Elliott och jag gjorde oss klara för att åka till Camilla. Michael fick stanna hemma och se till att Oscar inte tar av sitt bandage om tassen. Det var hur trevligt som helst på kalaset! Elliott var i högform och blev ompysslad av alla. Han fick hjälpa till att dekorera tårta mm. Vi bjöds på supergod lasagne och efteråt tårtor. Vi hade det hur bra som helst!

Idag var det söndag och vi låg kvar i sängen och drog oss allihop även om det vaknades tidigt. Vi åt frukost och sen var Elliott och jag på dansen. Han älskar den! Han lever sig verkligen in i den och verkar ha så fantasiskt roligt! Underbart att vara där och titta på! Efteråt var det fotbollslek. Den gick Michael med honom på. Jag passade på att åka hem och plocka iordning lite och satte mig en kvart i solen och läste (på framsidan där vi har förmiddagssol). Hur skönt som helst, rena vårsolen! Sen åkte jag och hämtade mina pågar.

Vi var hemma och tog det lugnt, la pussel och lagade middag. Efter maten åkte Elliott och Michael till en lekplats och till brofästet. De kom dock hem ganska snabbt igen. När de var borta bakade jag lite kladdkaka. Vi gick iväg till Afrikaparken allihop när de kommit hem. Där klättrade och busade Elliott omkring en massa.
Det var kallt men skönt ute
Sen fikade vi på kakan, la mer pussel och Elliott och Michael tittade på "Madagaskar" medan jag läste lite i min spännande bok.

Sen var det dags för kvällens meditationskurs. Elliott blev ledsen när jag gick, han ville bli nattad av mig. Så jag sa att om han var vaken när jag kom hem skulle jag natta då. Meditationen var toppen, ovanligt bra! Och när jag kom hem hade sötnosen väntat på mig, vi gick och la oss och han somnade på direkten. Gosegubben!
Där smyger de omkring, flodhästarna
Och hur vackra är inte träden?