söndag, mars 31, 2013

Påskveckan


Tisdag:
På natten kände jag mig förkyld, hade ont i halsen och svårt att sova. Gick till jobbet och hade bestämt mig för att jobba tills jag skulle på oljemålningen. Jag var så himla trött mot slutet av jobbdagen så jag funderade på om jag verkligen skulle orka gå på kurs. Efter att ha velat fram och tillbaka bestämde jag mig för att köra dit. När jag kom fram upptäckte jag att det var stängt. Det var ju påsklov och då är det ingen kurs, hehe. Skönt! Gick snabbt in om Lidl på vägen hem och köpte klematis och fröer. Kom hem och överraskade familjen med min närvaro :-). Var hur trött som helst och gick och la mig redan halv tio, efter att ha nattat sötnosen.

Onsdag:
Kände mig lite bättre. På lunchen var Michael och jag på Rosegarden och sen en sväng på stan för att hitta presenter. Mina föräldrar hade hämtat Elliott så vi köpte med oss pizza och åkte hem till dem när vi jobbat klart (och när Michael varit hemma och rastat och gett Oscar mat). Det var trevligt som alltid och gott med pizza och vi spelade Uno tills det var dags att åka hem :-).
Påskblomma
Skärtorsdag
Elliott fick sjalett och fräknar inför påskfesten på förskolan. Men när vi kom fram så blev han lite blyg och tog av sig sjaletten :-). Han har blivit så stor nu och förstår så mycket! Det var inte många barn på förskolan denna dag.
Vi jobbade bara halvdag, men precis innan jag skulle gå fick jag en fakturering som jag krånglade med då jag saknade VAT nr och så blev det väldigt stressigt och vi fick nästan springa iväg för att hämta sötnosen som vi lovat att hämta 12.30. Vi hann. Jag kom tom två minuter för tidigt, vilket Elliott blev lite upprörd över. "Du sa ju halv ett!" :-D.

Fint påskägg som Elliott målat på förskolan
Vi åkte till Burger King på Mobilia (Elliotts önskemål) och åt lunch. Elliott busade med en flicka i det lilla leklandet och hade jättekul. Efteråt gick vi in om Mobilia och sen åkte vi hem.

Elliott undrade när vi skulle åka på kalas hos min moster Annika. Han ville åka NU och resten av eftermiddagen medan vi gjorde oss klara så frågade han när vi skulle åka. Jag for iväg en snabbis till Coop och när jag kom hem slängde jag mig i duschen och så var det dags för avfärd mot Lund.

Vi firade Annikas födelsedag och det var hur trevligt som helst! Vi bjöds på lamm av alla slag (lammstek, rullade lammlägg och lammfilé). Till det fick vi rödbetor med halloumi och hasselnötter, aprikossås, tzatziki, ugnsbakad potatis och lök. Det var mycket gott! Efteråt fick vi tårta och ostar. Så vi var mätta och belåtna när det var dags att åka hem. Klockan hann bli lite mycket så Elliott var jättetrött och somnade i stort sett direkt vi satte oss i bilen.

Långfredag
Förkylningen kvar, nu mest i luftrören. Vi började med att äta hotellfrukost på Scandic St Jörgen. Det var väldigt gott och Elliott åt mycket och lekte i det lilla lekrummet. Är man medlem (vilket vi är) får man 20% rabatt och barn äter gratis. Prisvärd frukost!

När vi kom hem så fick Elliott leta påskägg. Han fick lite uppgifter att lösa så han visste var han skulle leta.
Han har skrivit svaren med en väldigt ljust färgad penna :-)
Det tyckte han var roligt och han blev väldigt glad när han hittade sitt ägg.
Oscar ville också gärna ha lite godis...
Jag planterade penséer och minipåskliljor. De kommer förmodligen att frysa ihjäl stackarna, det är ju så kallt verkar inte vara någon vår i sikte här inte...

På eftermiddagen åkte Elliott och jag och handlade till maten. Vi lagade och åt entrecôte med klyftisar och pepparsås. Det var gott! Vi spelade Uno och sen åt vi chips och dipp och tittade på "Tintin i Tibet" på TV. Jag var hur trött som helst hela dagen...

Elliotts favorituttryck just nu: 
"Nära skjuter ingen hare", "Du är en bajskorv", "Nu ligger du risigt till" (oftast i samband med Uno spel) :-D.




Inga kommentarer: