måndag, mars 25, 2013

Aktiv helg!

Fredagstulpaner från Ica. Mycket fina!
Igår var det lördag och vi vaknade tidigt Elliott och jag, steg upp strax före 06.30. Jag skulle egentligen motionera men orkade inte. Istället putsade jag fönster medan Elliott spelade spel på iPaden. När Michael steg upp så åt vi frukost. Michael åkte för att hitta sista presenten till Lina. Elliott och jag stannade hemma och jag tog mig i kragen och ställde mig på trampmaskinen. Påhejad av Elliott. Jag trampade på medan Elliott dansade till musiken (och satt brevid och spelade på iPaden). När jag trampat i lite mer än en kvart så var jag helt slut, hade rätt hårt motstånd. Och så fick Elliott trampa medan jag jympade vidare med hantlar och situps. Det var kul att träna med sötskrutten! Det får vi göra fler gånger.

Elliott och jag gjorde oss klara och körde och hämtade mamma, vi åkte till Jägersro och gick på V75. Rolf och Annika var redan där när vi kom dit, de hade fixat superbra platser till oss. Så vi slog oss ner. Det började med att både Elliott och jag vann på en tvilling. Kul! Sen blev det inte mer men det satte tonen :-D. Efter halva tiden ungefär ville Elliott till mina föräldrar, han visste ju att han skulle dit och få sova över efteråt.
Ute och tittar på Elden på Jägersro
Vi spelade lite kort (Olsson) mellan traven sista loppen och då var han så nöjd så. Det var kul med Jägers! Synd att vi inte hade alla rätt förstås :-D.

Elliott följde med mamma hem och jag körde vidare hem till oss. Klockan var närmare 17.30 när jag kom hem och 18.45 skulle vi lämna Oscar hos Desirée inne i stan. Jag duschade, klippte Michael (jäklar vilken snabbklippning det blev) och gjorde mig klar. Hann precis... Sen åkte vi och lämnade Oscar och sen hem till Lina för att fira hennes 40-årsdag. Det var hur trevligt som helst och de bjöd på supergod räk- och tonfisksmörgåstårta samt kladdkaka. Vi kände några få personer där och det var många vi inte kände alls. Men jag pratade med flera stycken trevliga personer. Tiden flög iväg och vi var inte hemma förrän jättesent. Skjutsade en tjej hem också.

Sov som en stock säkert 5 för att  timmar eller så. Sen var det dags att stiga upp

På söndagen åkte jag iväg och hämtade Oscar hos Ernst kl 09. Sen åkte jag till mina föräldrar och hämtade upp mamma och en superglad Elliott. Han var hur pigg som helst och vi åkte till dansen där han och hans förskolekompis sprang och sprang och busade och kastade sig på golvet innan dansen började. Sen var Elliott supertaggad hela danspasset! Det är verkligen hans grej! Han älskar det!

Efteråt skjutsade vi mamma hem, plockade upp Michael på vägen tillbaka för att sedan åka vidare hem till Elliotts andra dagiskompis. Så Elliott lekte där i 2,5 h. Michael och jag passade på att åka till MediaMarkt och köpa ett billigt dubbelvåffeljärn, sen till Bauhaus och köpa en bit plastmatta till gästtoan samt kolla på paviljonger. Vi skulle köpt en paviljong förra året för att ha på enda delen av terassen, men det blev aldrig av. I år ska vi vara ute i god tid och se till att få tag på en bra paviljong :-).
Vi åkte in om Emporia och åt lite dumplings till lunch och handla på Ica.

Hemkomna la jag plastmattan på toagolvet, herregud vad det var svårt att skära till så det blev bra. Så det blev jättefult och med många synliga skarvar. Men det blev ändå bättre än innan och det är bara provisoriskt tills vi någon gång tar tag i att renovera den. Nu slipper man i alla fall se den otroligt fula matta med målarfläckar överallt. Så det blev bättre trots alla skarvar och felskärningar :-).
Michael hämtade Elliott, sen gick han ut med Oscar. Elliott och jag lekte lite i hans rum (han hoppar ner i en stor låda och så ska jag stänga, sen hoppar han upp och jag blir rädd... hehe). Samtidigt som vi lekte denna lek passade jag på att putsa fönstren i hans rum.

Strax efter fem kom Camilla och Jonas. De hade med sig påskägg fyllt med godis, mycket uppskattat. Jag gjorde våfflor (vilket jag verkar vara en katastrof på, denna gång när jag skulle vispa grädde så satte jag igång vispen innan jag höll fast i bunken vilket resulterade i att det kom grädde precis överallt! Över hela mig, hela kontaktfästet, hela diskbänken och på golvet... Hehe! Sån tur att de var lite sena så att jag hann byta kläder och torka upp innan de dök upp :-D. Vi fikade på våfflor och sen satte vi oss i köket och la lite tarot. Mycket trevligt! Elliott ville inte ha våfflor för det hade han redan ätit hos sin kompis tidigare på dagen.

Strax före åtta skyndade vi iväg till meditationen, Camilla, Jonas och jag. Det var en jättebra gång som vanligt! När jag kom hem hade sötnosen hållt sig vaken för att bli nattad av mig. Så vi gick direkt och la oss. Mysigt! När han somnat gick jag upp igen och Michael och jag mumsade i oss ostrester från i fredags och så kollade ett avsnitt av Grey's.

Ernst var också på jobbet idag

Och Oscar också :-)
I natt vaknade jag kl 04 med hosta och irriterade luftrör. Bara sådär? Konstigt. Rivigt i halsen var det också så det var svårt att somna om. Fick spela lite WF och Quiz och läsa lite bloggar. Sen somnade jag igen. Och idag känns det förkylt i halsen och så men inte i näsan. Jag är inte ett dugg sugen på att bli sjuk så jag håller verkligen tummarna för att det inte blir mer än så här... fast det vore väl otroligt. Jag har ju typ inte varit förkyld sen i juli förra året... det måste ju vara rekord! Så det är väl dags kan jag tänka. Fast jag vill inte :-(

Jag hämtade sötnosen och vi gick in om Ica och handlade lite till maten. Hemma så lagade vi mat. Det blev tacos idag.
Elliott hjälper till
Efter middagen var vi så trötta så trötta, både Elliott och jag. Så det var soffhäng tills vi skulle sova.

Inga kommentarer: