lördag, februari 09, 2013

Trav

Idag har jag varit på Jägersro och V75 med mamma och Elliott. Det gick verkligen inte bra idag. Jag lyckades typ inte få rätt på en enda häst, vilka jag än spelade på så inte vann de i alla fall, hehe. Men det var kul ändå! De hade smakprov och jag tror faktiskt jag smakade världens godaste ajvar. Jag brukar inte tycka så mycket om det men denna smakade verkligen jättemycket grillad paprika på ett himla bra sätt. Och det var bara grillad paprika, grillad aubergine, olja och salt. Inga tillsatser. Så jag köpte en burk :-). Ser fram emot att använda den! Elliott tyckte det var kul att vara med. Han fick smaka nudlar, de hade provsmakning. Han tyckte de var jättegoda.

När vi kom hem gjorde jag klart maten, schnitzel med paprikasås, persiljegurka, klyftpotatis och kapris. Mycket gott. Efter maten somnade jag i stort sett i soffan. Jag var så himla trött! Elliott kollade på "Micke och Molle 2". Jag vet inte hur många gånger han har sett den nu, hur många som helst! Den är ganska rolig tycker jag med tack och lov :-D.

Nu har jag varit ute på en lite längre kvällsrunda i hopp om att få se rådjuret som Michael möter nästan varje gång han går ut. Men inte jag. Vi träffade inga rådjur, Oscar och jag. Vi får väl se om vi gör det någon gång :-). Det var hur som helst himla skönt med en promenad! Jag går inte kvällsrundorna så ofta för Elliott vill oftast sova med mig nu för tiden. Vilket är mysigt såklart, men skönt att röra på sig på kvällen ibland också.

Nu ska vi snart se lite Grey's innan det är dags att nanna.

Inga kommentarer: