tisdag, februari 12, 2013

Mina fina stövlar...

I morse när jag skulle dra upp blixtlåset på mina stövlar så tjoff flög hela låsgrejen av och blixtlåset blev som en lång snurrad ståltråd... snyft! Mina favvisar! Varma och gosiga och superbra! Så lustigt också att mamma och jag just igår diskuterade blixtlåsen på stövlarna. Hon trodde att hennes blixtlås på sin stövel snart var på väg att gå sönder. Jag sa att jag hoppas inte mitt gör det. Hehe. Och så gick det sönder idag! Elliott blev lite ledsen och undrade vad jag skulle göra. Han sa "men då har du inga varma skor mamma!". Så jag fick säga att jodå, jag har ett par här, de går precis lika bra! Fast det inte alls är lika varma och sköna skor :-D.

På väg till kontoret efter dagislämning så gick vi in om Emporia och köpte kaffe (till kontoret). De hade tulpaner för 20 kr och jag kunde inte låta bli att köpa en bukett. Så nu står de här på jobbet och lyser upp mitt skrivbord. Mycket trevligt! Här är man ju nästan mer än hemma i veckorna, så det är ju nästan bättre med bukett här! Blir glad när jag ser dem! Och det verkar de andra här på kontoret också bli :-D

Vårig tulpan!
Efter jobbet när jag kom hem så hade Michael lagat mat, hamburgare med mumsiga pålägg.
Vi åt och sen gick jag till oljemålningskursen. Det var kul som vanligt. Vi gör ett monokromt porträtt...
Och nu har jag ätit för många pistagenötter. Usch!

Inga kommentarer: