tisdag, februari 05, 2013

Lana Del Rey

Idag vaknade vi inte förrän vid 07. Så det blev en vanlig morgon då vi mest bara stiger upp, klär på oss och går iväg :-). På jobbet har det varit en riktigt effektiv dag. Fick gjort många grejor minsann. Jag orkade inte gå och köpa lunch idag men som tur var hade jag en burk tonfisk, ett äpple och lite frysta gröna ärtor som jag värmde i mikron. Det blev faktiskt en riktigt mumsig lunch!

Tog tåg och buss hem när jag jobbat klart och på lekplatsen hemmavid hittade jag Michael och Elliott. De hade varit på två olika lekplatser efter dagis. De fortsatte att leka, jag gick hem och lagade mat. Idag blev det fläskfilé med grönpepparsås och klyftpotatis. Mycket gott tyckte vi allihop! Jag hann precis äta klart innan jag skulle iväg på oljemålningskursen. Där fortsatte jag måla på min kaffetermos och teburk... hehe. Tredje gången så nu får den snart vara klar. Vi gjorde vars ett porträtt också, som vi ska måla på nästkommande gånger. Det var kul!

När jag hört Lana Del Rey på radion så har jag tyckt att hon är lite tråkig. Men efter att ha lyssnat på hela skivan så har jag ändrat uppfattning. Jag tycker nästan att hon är lite spännande, hehe. Väldigt speciellt sound på skivan och så hennes släpiga röst som jag tycker allt bättre om. Som det kan bli.
Här kommer en video också.


Jag har varit lite dåligt inlyssnad på den musik vi ger ut via jobbet. Så jag har bestämt mig för att lyssna in mig lite. Kollar vad vi har sålt och så lyssnar jag igenom artist efter artist. Mycket roligt! Det är många jag inte orkar lyssna på men jag har också hittat flera stycken bra!!

Och nu ska jag inte ta med datorn till sovrummet, för då börjar jag bara jobba lite och kolla lite grejor och så flyger tiden iväg. Bättre att läsa min bok och somna i tid! Inte sant? :-)

Inga kommentarer: