torsdag, februari 28, 2013

helgen och veckan - sammandrag

Lördag:
Elliott och jag mötte upp Catta, Magnus och Nea för studiofotografering. Catta som fixat och jag trodde det skulle vara bara barnen på bilderna, men Catta hade andra planer. Hon och jag skulle också vara med. Det var jag inte förberedd på, tur nog såg jag hyfsat respektabel ut. Jisses vad stel jag kände mig när vi skulle sitta och le in i kameran! Och sen skulle vi ta en bild var på barnen. Det var kul! Har aldrig sett Elliott ha de minerna han hade när han skulle posera :-D. Han såg ut som en helt annan pojke! Hur söt som helst, men inte lik sig. Himla bra sen att man fick välja bland en massa bilder direkt på datorn. Vi valde ut 5 bra bilder. Rolig grej att prova på! Men jag skulle då aldrig någonsin vilja vara modell eller posera... usch!
Efteråt åkte vi hem till oss och åt tacos. Trevligt! Elliott fick pussel och godis av Cattafamiljen. Det blev han glad för!

Söndag:
Denna dag var jag så trött så trött. Orkade inte göra mig i ordning alls. Hade hemmakläder och satt i soffan och läste bok /tittade på TV så mycket jag kunde under dagen. Michael och Elliott var och provade på på fotbollslek. Sen kom de hem om och efter en stund var det dags för kalas hos en dagiskompis för Elliott. Michael skjutsade honom dit och var ute en runda med Oscar. Jag satt framför TVn. Resten av dagen var vi bara hemma och spelade spel, la pussel och gjorde korsord. En lugn och skön söndag!

Måndag:
Jag var duktig och packade med alla tänkbara ingredienser till tacos för att ha till lunch på jobbet. Men jag hade glömt det viktigaste av allt hemma.... köttet... Hehe. Den blev dock god ändå! Tog vita bönor istf köttfärsen. På jobbet var det mycket att göra och tiden flög iväg. Mina föräldrar hämtade Elliott, han ville väldigt gärna dit! I helgen när han var lite sur på oss för att vi sa till honom att inte rita på bordet och soffkuddarna så sa han att han ville vara hos sin mormor och morfar alltid. För vi är så dumma. Hehe. Nåväl, efter jobbet så åkte vi hem till mina föräldrar. Där hade mamma lagat min favorit räkgryta! Serverades med massor av mumsiga tillbehör (skivad banan, kokosflingor, jordnötter, chutney mm). Vi spelade fia med knuff (Elliott vann) och hade en himla trevlig kväll.

Tisdag:
På jobbet flög dagen iväg. Vi firade en kollegas 50-årsdag med tårta och presenter. Efter jobbet hämtade jag sötnosen på förskolan. Vi åkte hem och la lite pärlplattor och sen lagade jag rödspätta med potatis och remouladsås. Ilade iväg till oljemålningen efter maten och fortsatte måla på ett porträtt. Det är så roligt att måla. Om man inte är nöjd är det bara att måla över. det blir bara bättre ju fler övermålningar man gör, typ. Sen är det ju supersvårt att få det fint, men det är roligt att öva och lära sig nya grejor. Börjar kanske förstå lite mer nu. Det är så annorlunda än akvarell. Där målar man och så är det klart. Kan inte greja så mycket med det. Här kan man måla i månader på samma grej. Undrar om man någonsin blir klar med något så man är nöjd? Än så länge gör vi ju inga tavlor utan bara övningar. Tur är nog det :-)
När jag gick en sväng med Oscar så haltade han... så vi gick en kortis. Dags att besöka sjukgymnasten för vovven igen..

Onsdag:
Michael var hos sjukgymnasten med Oscar. Oscar har en sträckning i bakbenet och så har han plötsligt ont i framtassen också, den ena tassen dubbelt så stor som den andra... På lunchen åt vi hamburgare.
Efter jobbet hämtade jag sötnosen och vi fikade på Espressoscones och spelade musik.

Bla lite bra musik från Playground :-)




Torsdag: 
Det är idag det! Idag har jag jobbat och sen var jag hos frissan och klippte mig. Det blev lite kortare på vissa ställen än jag tänkt, men det blir nog bra när det växer till sig :-). Michael spenderade förmiddagen på djursjukhuset 8-12... för Oscars tass var ännu större. Han fick antibiotika och mer rimadyl och nu har han strumpa och bandage runt foten. Han vill slicka på den hela tiden... Stackars vovven. Just nu lägger Michael om hans tass med ett tyg som han kan slicka på utan att det blir helt blött...
Mina föräldrar hämtade Elliott på förskolan.
Michael och jag hämtade med oss suchi från ett nytt sushiställe (Let's deal). Det var inte lite mat!
Sushimums
Vi mumsade i oss alltihop! Himla gott var det, speciell tångsalladen. Elliott ville inte så gärna åka hem, som vanligt :-). I bilen på vägen hem sa han att han vill sova hos mormor och morfar snart. Men även om han inte ville åka hem så tog han sin gosehund med sig till bilen och var glad och nöjd när vi skulle sova :-). Sötnosen.

Imorgon har jag semester! Då ska vi till tandläkaren, Elliott och jag.

Jag har varit hopplöst dålig på att fota till våra teman! Hoppas råda bot på det under helgen...

Inga kommentarer: