fredag, februari 22, 2013

Fredagsmys

Igår efter proppkrångel och larmbesvär lämnade jag jobbet och blev hämtad av Michael. Vi hämtade mat på Thai och Kina och åkte hem till mina föräldrar där en glad liten Elliott redan var. De hämtade honom på förskolan idag.

Vi mumsade i oss den goda maten, jag tar alltid samma rätt! Den är alltid lika god. Efteråt spelade Elliott, mina föräldrar och jag ett jättekul spel, Qwirkle. Det är roligt att spela med Elliott också, man kan spela "på riktigt". Måste försöka få tag på det så vi har det hemma också :-).

Michael fick köra iväg till jobbet direkt efter maten då servrarna hade lagt ner. Han var där så länge så pappa fick köra mig och Elliott hem vid läggdags. Det blev sen nattning så Elliott somnade inte förrän kl 22. Men han vaknade tidigt i morse ändå. Så det var lugnt.

Idag jobbade jag bara halvdag. Tog semester på eftermiddagen och hämtade Elliott efter lunchen. Det är toppen att ta ledigt och vara hemma med sötskrutten! Jag har gjort så ett par fredagar och kommer nog att fortsätta att göra så några fredagar här och där hoppas jag. Får passa på att vara hemma så mycket det går med sötnosen så länge han tycker att det är roligt och han inte går i någon skola. Det är underbart kul att vara hemma med honom. Idag löste vi korsord och åt lite lunch och så.

Strax före tre kom pappa hit och spelade följt med mig. Det var roligt! Vi spelade riktigt bra idag :-D. Elliott var väldigt pratsam och ville ha hjälp med sina korsord lite då och då så det blev många små avbrott. Det gjorde inget såklart! Han klagar inte alls på spelandet, snällt av honom :-D

När pappa gått hem så ville Elliott bada. Så vi badade en sväng. Att han ville bada berodde på att han ritat sig både i ansiktet och på foten och det ville han få bort. Jättebra tyckte jag, för det var verkligen hög tid för ett bad.

När vi var klara kom Michael hem och vi åt kräftor och vitlöksbröd till middag. Sen tittade vi på Shrek III och lite på Madagaskar. Vi spelade Uno också innan det var läggdags. Jag nattade sötnosen som somnade väldigt snabbt. Han var nog trötter :-).

Nu har jag ätit för många ostbågar och vi har sett Grey's och ett avsnitt av Modern Family. Dags att nanna, speciellt om jag ska hinna läsa lite i min bok också.

Inga kommentarer: