torsdag, januari 31, 2013

Men hallå

Det är ju rena stormen ute! Fullkomligt omöjligt att sova i detta oväsen. Det blåser och låter överallt. Obekvämt med öronproppar just i natt och de hjälper ändå inte helt. Dessutom är jag pigg i huvudet, har ont i axeln och ryggen och kan absolut inte sova. Har varit vaken sen halv tre eller nåt och nu är klockan är 05,10 och det är bara en timme eller så tills jag ska stiga upp. Jag säger då det. Det var länge sen sist jag hade så svårt att sova. Det är ju bra det, att det var ett tag sen i alla fall.

I tisdags var det jobb igen och jag fick tid att gå igenom lite utredningar som legat på vänt. Det kändes bra. Den ena tog dock nästan hela dagen, så det kändes inte så produktivt. Men det skulle ju göras. Michael hämtade Elliott på förskolan och när jag kom hem var han just på väg att sätta in moussakan i ugnen. Det var bara det att den tar över 40 min och jag skulle på oljemålning så jag skulle inte hinna äta då. Så jag fixade iordning lite wraps med räkor och avokado istället. Så vi åt det. När klockan var kvart över sex tyckte jag det verkade lagom att börja göra mig klar att gå. Fast det var bara det att jag fått för mig att kursen börjar 18.30. Men nu slog det mig att den började kl 18. Hehe. Så det blev till att säga ett snabbt "hejdå" och kasta på mig kläderna och åka iväg och komma alldeles försenad till kursen. Men de gick bra det med. Det är inte så noga :-D.

Idag lunchade jag med en fd kollega. Vi gick till Falafel No 1 mezes och åt. Det var trevligt! Och gott.
På vägen till kontoret igen kilade jag in om resebyrån för att fråga om ett hotell i Grekland. Jag började titta på hotell igen igår när det kom ett rabatterbjudande från Fritidsresor. Svårt att låta bli, hehe. Vill vi ha bamseklubb och så är det dumt att ta restresa, för då finns det kanske inga platser kvar till klubben. Så vi har börjat kika igen så smått. Vi får väl se om vi hittar något!

Jag hämtade sötnosen på förskolan och han ville inte direkt gå hem. Så vi la pussel och jag pratade lite med förskollärarna. De höll på att möblera om i stora rummet. Två nya förskollärare som börjat och som verkar fulla av idéer så det kommer nog att bli lite ordning och reda nu tror jag! Inte för att det varit direkt oordning, men ganska lite struktur i det hela. Känns mycket bättre nu. Och Elliott verkar trivas riktigt bra! Dessutom ska vi äntligen få en kontaktperson, de har delat upp barnen mellan sig och ska snart komma ut med info om vem som har hand om vem. Trevligt!

Samtidigt som vi kom hem, Elliott och jag, så kom pappa för att spela flöjt. Det var kul! Det gick väldigt bra! Elliott satt och la pussel bredvid och sjöng med i Sankta Lucia och klagade inte på hur det lät. Jo, en gång. Han gillade inte Panis Angelicus. Eller han sa att det var för högt, sen sa han att det bara var morfar som spelade fint :-D.

Michael och Oscar kom hem, Michael åkte och köpte hamburgare för han var inte sugen på dagens middag som skulle vara stuvad vitkål med knackwurst och potatis. Jag var sugen på den, men tog också hamburgare när han nu åkte och handlade det. När han kom hem med dem var pappa och jag på sista flöjtlåten. Pappa gick hem och jag satte mig och åt. Får laga knackwurst till mig själv en annan dag :-).
Sen har vi badat, Elliott och jag. Han var väldigt glad och pratig hela kvällen och framförallt under nattningen. Min lille goding.

Tänkte på det, att i stort sett varje morgon när lillskrutten vaknar så vaknar han till "godmorgon finaste, sovit gott?", kramar och gos. Det är ju väldigt trevligt! Så hade jag gärna vaknat sjäv :-D. Det känns bra tycker jag att han får en så positiv start på dagen. Han ger ju oss detsamma! Är alltid glad när han vaknar och det ger oss en positiv start också :-).

Nä, nu har klockan blivti 05.36. Dags att försöka sova lite nu kanske? Får se om jag lyckas denna gången...

Inga kommentarer: