onsdag, november 28, 2012

Onsdag

Idag vaknade Elliott lite smått förkyld. Men han ville gå till förskolan ändå så det fick han. Han hade ingen feber och verkade pigg och glad. Jag tog cykeln och vi cyklade dit. Det verkar som att cykelsadeln börjar bli lite för liten? Jag trodde en cykelsadel varade i evigheter typ. Men han kan ju knappt sätta upp fötterna i fothållarna, de är så högt upp nu när han är så stor.

Efteråt tog jag buss och tåg till jobbet. Det var massor att göra idag (ja, säg när är det inte det?). Det är så många måsten och borden och jag undrar om jag någonsin kommer ikapp med allt? Hoppas gör jag i alla fall... det blir ju mycket gjort men trots det känns det som att listan på vad som ska göras bara blir längre och längre.

Catta ringde på förmiddagen och skulle komma och hämta hälften av pepparkaksdegen som vi gjorde i söndags. Vi passade på att ta en lunch ihop. Vi gick till Jensens böfhus. Mycket gott var det! Deras salladsbuffé är toppen!

Sen var det jobb tills Michael kom och hämtade mig vid 18-tiden. Vi åkte hem till mina föräldrar. De hade hämtat Elliott på förskolan idag. Det var en glansögd liten påg som var där. Lite feber och snuva. Får se hur det utvecklar sig. Han hade varit väldigt glad och så hela tiden. När vi kom så blev han lite mer trött... sötnosen. Vi blev bjudna på jättegod porterstek med sås, pressad potatis, grönsaker och gelé. Jag åt så mycket så jag blev alldeles supermätt :-).

Vi åkte hemåt strax efter halv nio. Elliott somnade i bilen men vaknade igen när vi kom hem. Så jag la mig hos honom tills han somnade, vilket tog en liten stund. Nu funderar jag på om jag orkar titta något på TV eller om jag kanske borde lägga mig. Men jag är nog lite för mätt för det? Så jag kanske ska ta och se en "gossip girl". Michael jobbar men om han blir klar snart så kanske det blir en "Modern Family" istället. Eller kanske jag ska se "Berg flyttar in"? De är roliga att titta på.

Får se hur lång tid det går tills jag blir förkyld. Har klarat mig undan några omgångar nu, otroligt nog! Catta blev superförkyld dagen efter vi bakade tillsammans. Även på jobbet är flera förkylda. Men jag håller tummar och tår för att klara mig undan dessa eländiga virus.

Vi fick förresten svar på Oscars prover idag. Han har fortfarande för höga levervärden. De har dock gått ner sen sist. Så det är positivt. Men han ska fortsätta att ta sitt penicillin, sina leverstöttande mediciner och äta specialfoder. Så blir det nya prover om två veckor.
Vi fick även svar på en knuta som de kollat, det verkade mest vara fettvävnad. Det trodde vi nog men det är ju ändå skönt att veta att det är så.

Inga kommentarer: