söndag, november 04, 2012

En finfin helg

Igår var Elliott, mamma och jag på knattebio. Första biobesöket för Elliott! Det var mycket lyckat! Han tyckte det var kul! Vi köpte popcorn och läsk och lite godis... mycket uppskattat! Räckte nästan hela filmen :-D.
Första biobesöket, filmen har inte börjat än :-)
Efteråt gick vi en runda in om Tiger och sen skjutsade vi mamma hem till sig. När vi kom hem så hade vi en lugn eftermiddag. Vi la pussel alla tre (äntligen la vi klart 500 bitars pusslet), fikade på lite bullar och kakor, hämtade thaimat (orkade inte laga något) och sen såg vi AFV och hade myskväll. Elliott var väldigt pigg på kvällen och satt inte ner många sekunder, hehe. Sötskrutten. Han ritade 5 teckningar till mig, den lille godingen.

Idag fick jag sovmorgon och när jag steg upp åt vi frukost. Elliott och jag åkte och hämtade mina föräldrar och så gav vi oss ut på konstrunda. Jättefint höstväder var det! Vi började på Alnarpsgårdens samlingsutställning. Där fikade vi också såklart! :-)

Fikatajm

Sen åkte vi och tittade på tomtetavlor, fast där var egentligen inte öppet...
Tomtetavla...
Så vi åkte vidare till Garvaregårdens samlingsutställning i Trelleborg.

Pappa och Elliott går med stora steg.

Vi var redan fikasugna igen så vi gick till ett konditori. Där beställde Elliott princesstårta som han åt med stor aptit!
Slickar grädde av fingret, mycket nöjd!
Jag delade en kaka med pappa. Det var grapefruktmousse och chokladmousse i den. God! 
Vi åkte till min favorit Kamilla Hansson i V Värlinge. Hon var inte med i samlingsutställningen men mamma visste att det varit en annons i tidningen om att hon skulle ha öppet i sin ateljé. Vi visste dock inte var den låg men på samlingsutställningen fanns hennes visitkort. Sicken tur! Vi åkte dit och tittade på alla hennes målningar med Vinbergssnäckor.

Elliott var en solstråle hela turen och hade hur kul som helst! Skojade mycket med oss. Det var himla trevligt alltihop!

När vi kom hem så lagade vi middag. Det var mumsigt!
Elliott sprang runt med en tomteluva tills Oscar tog den :-)
Sen hade vi en lugn hemmakväll. Elliott la sig tidigt (får se hur dags han stiger upp imorgon, hehe), Michael och jag kollade på TV-serier och nu är det dags att nanna.

Inga kommentarer: