fredag, oktober 26, 2012

Hipp hipp hurra! Lite SPA och Emporia

I onsdags fyllde Michael år. Elliott och jag sjöng för honom och han fick presenter och frukost :-).
Presenterna öppnade. De två krukorna med kaktusar har Elliott gett honom.
På jobbet satt jag och fixade med månadsresultat och rapporter som tar eeeevigheter nu när excel bara hänger sig och krånglar... gillar inte nya excel.

Gick hem vid 14.30-tiden, köpte några ostar på vägen och hämtade Elliott på förskolan. Gjorde iordning en liten ost-förrätt och middag. Mina föräldrar kom hit och vi firade Michaels födelsedag!
Han fick en finfin present i form av valfri Brunch för oss inkl barnpassning :-). Mycket trevligt!
Vi åt ostar till förrätt, de var väldigt goda!
Förtugg, tre getostar och en ko-ost tvättad i cava.
Till middag åt vi flygande Jacob. Och efter en liten soffpaus när vi tittade på Vem vet mest och lite annat så åt vi efterrätt. Jag hade gjort en mango och passionsfruktsglasstårta. Den var god! Det var en  himla trevlig kväll! Elliott var så glad så glad hela kvällen och somnade i soffan någon gång efter nio.

Lite stämningsfulla ljus :-)
På torsdagen hade jag tagit ledigt och började dagen med en hundpromenad på Sibbarp. Jisses vad kallt och blåsigt det var. Inte speciellt skönt alls...
Oscar poserar snällt
Fin vovve vi har! 
 Sen åkte jag och hämtade Catta. Vi körde till Trelleborg och fick lite vägledning av Randi. Hon är så bra och ger en alltid så fina tips och råd. Efteråt åkte vi till Harmonigården och deras SPA.
Vi satt lite i infraröda Bastun, slappade, läste och pratade. Badade varmt bubbelbad utomhus och bastade. Nice. Efteråt fick jag himla ont i huvudet. Säkert alla spänningar som släppte... plus bihålorna.

Vi var hungriga så vi åkte till Emporia som just idag öppnade! Jisses vilket stort ställe! Det var lite för stort och lite för mycket för mitt värkande huvud. Men jag köpte treo och när jag väl fått i mig det så blev det bättre och vi beställde dumplings i en av restaurangerna. Det var så himla gott! Faktiskt!
Jag kom inte på att ta någon bild när vi fick in det, så det fick bli en när vi redan ätit en del.

Maten, tre olika rätter vardera
 De där bönorna var väldigt speciella! Mycket goda. Man åt bara själva bönorna inuti, påminde lite om kronärtskocka i smaken faktiskt. Och de där vita degknytena var också himla goda!
Eftersom jag hade ont i huvudet fick jag hoppa över Qigongen som var på kvällen. Istället kikade vi runt på Emporia och sen körde jag Catta hem.

Hemma hade Elliott just somnat. Han fick dock syn på mig när Michael bar in honom i sovrummet. "Titta där är mamma", sa han. Så jag tog över och han somnade meddetsamma igen, sötskrutten. Som jag saknat honom! Världens bästa påg.

Idag är det fredag och Elliott var hur glad som helst när han skulle gå till förskolan. Han verkar verkligen trivas där! Så himla skönt! Han har fått flera kompisar redan. Förra veckan när han hade varit sjuk var han väldigt trött på kvällarna och lite småledsen ibland. Men denna veckan har han varit sitt vanliga solstråle-jag! En riktig mysgubbe! I morse när han vaknade gav han mig en puss på kinden och sen pussade han Michael. Han är så go så jag vet inte vart jag ska ta vägen <3 p="p">
Jobbade som vanligt idag, skulle på fotbadsdetox kl 10, men helt plötsligt var klockan över elva och jag hade helt gått upp i jobbet och glömt bort det. Så himla skämmigt! Så jag fick ringa och be om ursäkt och fick boka en ny tid. Puh.

På vägen hem hoppade jag på bussen vid Hyllie som vanligt. Det var bara det att jag hoppade på fel buss... så jag hamnade i Kroksbäck. Det var ett ödsligt och tråkigt ställe... Fick vänta på första bussen tillbaka, den var naturligtvis försenad. Det var hur kallt som helst. Jag hade ändå hyfsad tur för tydligen var min buss också lite sen så jag hann med den. Men kom hem sisådär 25 min senare än jag tänkt mig.



Inga kommentarer: