lördag, augusti 04, 2012

Uppdatering

Natten till onsdagen sov jag hur dåligt som helst (igen). Vaknade mitt i natten och mådde skumt så jag var vaken ett bra tag. Elliott vaknade alldeles för tidigt (typ 05.30) så jag var himla trött men vi hade en mysig förmiddag. Vi la pussle, byggde lite lego och gick en promenad med Oscar.
Ute på promenad :-)
Vid ett-tiden åkte vi till mina föräldrar och Elliott fick vara där och leka med mamma och Berit hela eftermiddagen!

Själv gick jag hem och satte mig i solstolen och läste. Läste tills jag somnade och sov ca en halvtimme. När jag vaknade mådde jag inte så bra och kunde inte äta något under resten av dagen. Och det var ju himla synd. För på kvällen var vi på Kajutan, Elliott, mamma, Berit och jag för att se allsång. Och vi hade med en massa godsaker som jag inte var ett dugg sugen på att äta. Det var Björn Ranelid som var artisten, han pratade massor utan uppehåll men fina saker när man uppfattade vad han sa :-). Elliott ville inte sitta kvar så han och jag gick ut på bryggan och sen lekte han vid ankaret. Där träffade vi på Becka och sen även Hanns och Josephine. Vi gick tillbaka till mamma och satte oss och en liten stund senare var allsången slut. Det var jättefint väder hela denna kvällen. De har haft tur med vädret på allsången.

Natten till torsdagen sov jag hur dåligt som helst igen. Vaknade mitt i natten av att jag mådde skumt och var vaken några timmar. Steg upp tidigt och åkte till jobbet. Jag var hur trött som helst och skulle kunnat somna rakt över tangentbordet, men det gjorde jag inte ;-)

Elliott och Michael kom upp på jobbet och vi åt lunch på Pizza Hut. Så trevligt! Och det kändes helt OK att äta igen :-). Hade inte ätit sedan lunch dagen innan ju...
Jag jobbade vidare och när jag slutat så åkte vi till Annika och Rolf dit vi var bjudna på middag. Mamma, pappa, Berit och Olle var också inbjudna. Vi satt ute och bjöds på grillad entrecote och lammrack, ugnsbakad färskpotatis, grillad majs, sallad med fetaost och två såser. Mycket mumsigt! Sen hade vi femkamp och kastade pil, ringar på pinne, bollar i spann samt rullade boule-klot och kastade sko. Kul! Vi fick jättegod efterrätt (maränger, hallon, grädde & glass). Några goda ostar hann vi också med innan vi åkte hem.  Elliott hade sovit på eftermiddagen så han höll sig pigg länge. När vi kom hem var klockan så mycket så vi la oss meddetsamma.

På natten till fredagen sov jag äntligen hyfsat och var nästan utvilad. Jag och Oscar tog buss och tåg till jobbet. Oscar är så himla duktig och han satt i mitt knä under bussresan, han är hur söt som helst.

På förmiddagen gick jag ifrån jobbet en timme för att gå till ett ställe som heter Chinese Wellness. Ännu en deal jag köpt :-D. Där gav de mig ett jag renande fotbad samt nackmassage. Och efter fotbadet fick jag fotmassage vilken var helt fantastisk! Och inte behövde jag prata alls, för han som masserade var kines och kunde inte svenska. Skönt att slippa prata, då är det lättare att bara koppla av.

Åsa och jag gick till Hai och åt lunch. Trevligt! Det är inte så ofta vi äter lunch ihop :-). Tillbaka på jobbet var det bara att beta av det ena efter det andra för att få ihop månadsresultat och rapport... Det gick bra till slut men det känns som att jag inte har koll på någonting... så jag får ta och jobba en dag nästa vecka trots att jag egentligen skulle haft semester. Men det är ju inte kul att ha semester när jobbet ligger och stressar på hela tiden, så skönare att försöka få undan och ta ledigt sen.

Blev lite sen hem och när jag kom hem så var Catta, Magnus och Nea där och Elliott och Nea badade i poolen :-). De skulle åka till Grekland dagen efter. Samtidigt som de var här kom Michaels syster Annika för att hämta ett par rollor åt sin dotter (jag använder inte mina). Michael, Elliott och jag åt kräftor, Magnus åt pizza, Catta åt inget och Annika drack en kopp kaffe. Vi satt ute och det var skönt. När alla gått hem hade vi lite fredagsmys med lite chips och film. Jag nattade Elliott och Michael gick ut med Oscar. Klockan var mycket så vi tittade bara lite på TV och sen gick vi och la oss.

Igår var det lördag och Elliott sov ganska länge, ända till kvart i åtta. Michael fick sovmorgon medan Elliott och jag gick ut en lite längre morgonrunda med Oscar. Elliott fick klättra lite på klätterställningen i afrikaparken.
Vi lämnade av Oscar hemma och gick en sväng till Ica och köpte frukostbullar.
Vi var hemma hela dagen, förutom en shoppingrunda till Jägersro Center där jag hittade mina favoritstrumpor och köpte ett gäng av dem plus att vi handlade till middagen som idag bestod av hemmalagad pizza. Elliott badade i poolen där ute och jag läste ut "Fatta Eld". Sen blev det AFV och lite chips med dippa.