torsdag, juli 12, 2012

Uppdatering

Så har det gått en vecka igen! Två gånger har jag skrivit inlägg som sen när jag skulle lägga upp dem bara försvunnit!!! Så det är en av anledningarna till att det blivit så lite skrivet denna veckan... Morr!
Men men, här kommer en liten uppdatering från veckan som varit.

På onsdagskvällen var det Allsång på Kajutan. Jag cyklade dit med Elliott och mina föräldrar var redan där och hade hittat finfina platser till oss. Det var Tenore Amore som var dagens "gäster" och det visade sig att en av medlemmarna var en gammal klasskamrat till mig. De hade riktiga operaröster och sjöng jättebra!! Det var fint väder, mina föräldrar hade med brie, bröd, kex och cola vilket var himla gott! Efteråt cyklade vi längs stranden hemåt, det var mysigt! Elliott gillar att åka cykel!

På torsdagen hämtade mina föräldrar Elliott på dagis. Michael och jag åkte till Roskildefestivalen på eftermiddagen, fick backstagepass och sånt (och stod i lååång kö). Då jag hade väldigt ont i foten var Michael snäll och parkerade bilen medan jag gick in på festivalen och mötte upp Åsa, Niklas och deras lilla bebis. Åt en mycket god pizzaslice. Precis när Cure började spela så kom Michael tillbaka från parkerandet. Det fanns nästan inga platser så han fick ställa sig typ en halvmil bort. The Cure var jättebra såklart!!! Robert Smith såg lite tokig ut men han sjöng lika fint som alltid! Och de spelade nästan alla mina favoritlåtar!
Det var ljust när de började spela. De spelade dock över 3 timmar och slutade vid 00.30, då var det mörkt :-)
Robert smith sjunger fint...
På fredagen var det Elliotts sista dag på förskolan, så sorgligt. Den har varit så himla bra! Trots att vi kom hem sent steg vi upp tidigt och åkte till Coop och köpte glass (de öppnar redan 07). Sen hämtade vi Elliott hos mamma. Han hade haft det så bra så bra! De hade åkt rundan dagen innan och han ville inte alls gå på dagis. Han hade hellre varit kvar hos dem :-). Men glassen lockade honom så vi kom iväg som vi skulle.

När vi hämtade Elliott på dagis så fick vi alla hans grejor och teckningar. De hade även gjort en liten bok där det fanns texter och bilder på vad de gjort under de år han gått där och några intervjuer med honom. Kul att få!!! Alla barnen hade blivit jätteglada över att Elliott bjöd på glass till fikan! Innan vi gick hem så delade Elliott ut lite presenter till personalen från oss. Vi lovade att komma och hälsa på. Elliott hade fått kramar av personalen hela dagen :-).

På kvällen förberedde jag inför morgondagens tillställning. Michaels närmaste släkt skulle komma hem till oss (vi blev 20 st). Jag gjorde smörgåstårtor att bjuda på.

På lördagen plockade vi i ordning och dukade och garnerade smörgåstårtor och fixade lite kladdkaka osv. Kl 13 kom gästerna och det var himla trevligt! De hade med sig hembakad sockerkaka och kanellängd och så fick jag en fin hängpetunia.
Elliott och hans kusinbarn äter köttbullsspett :-)
På söndagen var vi hur trötta som helst! Då var det dags för Roskilde igen på eftermiddagen och Elliott fick till sin stora glädje sova över hos mina föräldrar igen :-D.
Vi åkte till Roskildefestivalen och såg Lars Winnerbäck, som hade ett riktigt dåligt band med sig. Så det var inte så bra. När han spelade akustiskt och sjöng själv då var han jättebra! Men så fort bandet var med blev det bara hemska gitarrsolon och alldeles för rockigt. Tacka vet jag den tiden när han höll sig med körtjejer (Anna och Idde) och lite roliga instrument som dragspel och orgel och sånt. Den tiden är nog tyvärr förbi...

Sen var det måndag och Michael jobbade. Jag jobbade också några timmar på förmiddagen, sen hämtade jag Elliott vid 11-tiden. Det första han sa när jag kom dit var "ska vi åka till Leos nu?". Jag hade lovat honom att vi kunde göra det när vi var lediga. Så det gjorde vi. Det var skoj! När vi fikade hade de på en film med Långben. Oj vad han skrattade! Den var hur rolig som helst tyckte Elliott. Och folk runtomkring oss skrattade för att Elliott skrattade så hjärtligt :-D. Han lekte och åkte massor av rutschkanor (jag också).

På vägen hem handlade vi lite på Ica, sen gick vi en runda med Oscar. Vi gick ända ner till vattnet. Massor av får betade alldeles vid cykelbanan. Mysigt!
Hemma igen tog vi det bara lugnt tills det var dags att laga middag. När Michael kom hem så åt vi (Flygande Jacob) och en stund senare nattade Michael sötnosen. Han var jättetrött. Själv gick jag på Floating här i Bunkeflostrand. Det var inte lika bra som på Harmonigården, den var stor och rymlig den tanken man ligger i. Denna var mycket mindre och hade ett lock som man klev ner genom. Jag låg hela tiden och tänkte ifall man inte skulle komma ut igen, om någon skulle sätta sig på locket eller stänga in en. Så lite då och då gläntade jag på det så jag visste att jag kunde komma ut :-D. Sen var jag täppt i näsan också så det var svårt att slappna av. Så det är nog inget jag gör fler gånger, inte där i alla fall :-)

I tisdags var jag hos doktorn på morgonen och sen jobbade jag ganska länge. Michael och Elliott hämtade mig och vi åkte hem och åt middag (spagetti och köttfärssås) som Michael lagat. Jag nattade sötnosen, det blev lite sent för han var inte så trött... Vi satt i soffan och han spelade Angry Birds och jag läste. "Jag vill inte sova, jag är inte trött", sa han för ovanlighets skull. Så jag tyckte att eftersom det är semester finns det ju ingen anledning för honom att lägga sig så tidigt om han inte vill :-). Själv var jag däremot hur trött som helst!

Innan på dagen så tog han ut alla sina mjukisdjur ur lådan på sitt rum. För varje djur han plockade fram frågade han "Vem har jag fått denna av". Om han fått den av mig sa han "Tack mamma!!!!". Hehe. Många djur har han!
Oscar (längst bort i bilden) blev glad över att hitta en massa djur att tugga på :-)
Och from nu ska jag skärpa mig lite med blogginläggen! Inte bara ha en massa hopsummeringar. Borde ju få lite mer tid över här i semesterdagarna ju :-D

Inga kommentarer: