söndag, maj 27, 2012

kalas 3

I lördags var det dags för Elliotts tredje kalas. Det var Ingrid, Becka, Hanns, Josephine, Åsa och Jörgen som kom och firade honom. Han fick massor av fina presenter och hade hur kul som helst!
Becka och Elliott bygger ihop en av hans presenter
Koncentrerad målning av krokodilpresent
Vi började med lite jordgubbsdricka och crémant och sen åt vi smörgåstårta.
Smörgåstårtedags och skålandes Åsa
Vi satt ute och trots att det kom små regnskurar då och då var det riktigt skönt. Sån tur att vi har markis nu för tiden, då kan man ju sitta ute trots lite stänk. Och det var varmt i luften.

Uppskattad jordgubbsfördrink
 Till efterrätt åt vi Key lime pie och glasstårta.
Dags att blåsa ut ljusen!
Och klapp efter "Vi gratulerar"
Lite mer lek och fiskdamm hanns med innan kalaset var slut.
Jättekul med alla bubblor!
Hela poolen fylldes med bubblor :-D
När övriga gäster åkt hem så följde Åsa och Jörgen med Elliott och mig till Afrika-parken. Det var himla trevligt!
Åsa och Jörgen i Afrika-parken :-)
Elliott visade alla sina klätterkonster "Nu ska jag göra någonting jättespeciellt", sa han till oss :-D.
Klättrade upp på noshörningen alldeles själv
Balanserade på lina
När Åsa och Jörgen skulle åka hem så sa han "Hejdå, ha en jättetrevlig helg!", hihi. Det har jag nog aldrig hört honom säga förut!!! Undrar om det kommer från dagis? Tror inte att vi brukar säga så. I och för sig säger jag ju alltid "jätte-" före allting. Så det har han nog fått från mig, gullungen :-).

Det var mysigt med ett eftermiddagskalas!
Efteråt hade vi en lugn hemmakväll med chips och "Amercias funniest..."
På söndagen var det morsdag. Elliott och jag gick upp tidigt, före halv sju. Vi lekte med hans presenter, pysslade i pysselbok och hade det bra. Michael steg upp och jag fick present och blommor. Elliott gav mig presenten och öppnade den också :-). Jag fick jättefina liljor och en nack-massagekudde! Så snällt!
Liljorna

Vi åt frukost och sen gick Elliott och jag en sväng till ICA. Vi skalade räkor och gjorde klart en smörgåstårta att ta med till mina föräldrar på eftermiddagen. Vi åkte till en plantaffär i Klagshamn. Köpte thaibasilika, en ampel och två pelargoner. Sen åkte vi hem igen, packade ihop oss och åkte hem till mina föräldrar.

Jag gratulerade mamma på morsdag med ampel och ostar och sen mumsade vi på smörgåstårtorna ute i trädgården. Det var riktigt skönt så länge solen var framme! När solen gick i moln blev det lite kallt, mycket kyligare luft denna dag. Elliott hoppade studsmatta och visade alla sina hopp-konster. Och vi spelade boccia. Det var en väldigt trevlig eftermiddag!

Fram emot seneftermiddag var det dags för oss att åka hem. Jag skulle på avslutning på meditationskursen och dit åkte jag också. Det började 17.30 och var trevligt. Först mediterade vi och sen hade det lagats lite mat och bakats så det bjöds på buffé. Det var strax över 30 personer där, det är så många på denna meditationscirkel. Det som man betalar för att få vara med går direkt till BRIS. Schysst tycker jag! Jag åkte hem vid 20-tiden och gick ut en runda med Oscar.

Inga kommentarer: