söndag, april 22, 2012

Veckan sprang förbi

Redan helg igen! Dåligt med inlägg har det varit. Det har inte funnits tid för bloggande denna veckan helt enkelt... Kommer därför en liten uppdatering nedan.

Tisdag: Nya ekonomisystemet skulle ställas in för att "go live". En snubbe var nere och hjälpte till med alla inställningar och frågor. Det var en fullmatad dag. Mina föräldrar hämtade Elliott så Michael och jag kunde jobba på. Vi åkte till mina föräldrar efter jobbet och blev bjudna på supergod Paella! Berit från Göteborg var där och hälsade på så det var kul att träffa henne också! .

Onsdag: Fortsättning på nya systemet och nu skulle det vara klart. Det blev det nog också men känns som att det är massor kvar att ställa in innan vi kan använda det. Michael hämtade Elliott och när jag kom hem så åt vi spagetti med stekt svamp och broccoli. Vi hade en lugn kväll och jag nattade sötnosen.

Torsdag: Stressig jobbdag, hann inte ens kolla på nya ekosystemet eller fixa med det. Det var bara det ena efter det andra av andra viktiga saker. Jag hämtade Elliott på dagis redan vid halvtre. Vi höll på att aldrig komma därifrån för vi hittade inte hans skor. Det visade sig att ett annat barn hade tagit dem på sig och haft som inneskor :-). Elliott hade full koll, han visste precis vem som hade dem... så vi skulle lyssnat på honom från början, hehe. Vi åkte hem så Elliott kunde kissa och sen körde vi till Åsa och hälsade på. Elliott var inte alls blyg och vi bjöds på massor av gott att mumsa på. Elliott åt hur mycket som helst, troligtvis tom mer än jag... Det var ju hans favoriter som mozzarella, tryffelsalami, ostar och crostini. Jag fick en supergod islatte! Första gången jag drack islatte i år :-).
Elliott hälsar på Åsas katt Buffy
Debbie - sååå söt! Synd att jag missade nosen... hehe.
Efter besöket hos Åsa åkte vi in om Netto och köpte några blommor. Sen körde vi hem. Michael gick och köpte pizza (samtidigt som grannen). Jag var alldeles för mätt så jag åt typ bara en bit. Michael nattade skruttis, sen tittade vi på sista avsnittet av Roswell. Vi kom också överens om att bara se på tv-serie varannan kväll. Inte varje som nu. Så vi får tid över till annat pyssel när Elliott somnat. Jag behöver sy lite, läsa, blogga osv. Så det är nog en bra idé tror jag. Får se om vi kan hålla det...

Fredag: Sov knappt alls. Förmodligen för stressad. Halsbränna fick jag redan dagen innan. Tog en treo på eftermiddagen, brukar hjälpa mot trötthet (dock inte så bra för halsbrännan :-)). Hämtade Elliott på dagis strax före tre. Vi åkte hem om och fixade lite sen hämtade vi Michael på jobbet och körde till Pelle och Lotta för att fira Mires 20-års dag!

Efter att ha grattat och överlämnat present så spelade vi boccia. Det var kul!
Boccia bocca!
Elliott var inte med utan han hoppade på studsmattan och gick runt i trädgården med Michael. 
Hopp hopp!

Mynta och Malva leker med Elliott. Han har fått låna en mössa av dem :-)
Fin fågel i trädgården

Denna var himla söt tyckte jag! En sån skulle jag också vilja ha :-D

Mynta har klättrat högt upp i trädet! Elliott är ganska imponerad!
Efter boccian som Peter vann så bjöds vi på middag. En jättegod kycklinggryta med många mumsiga tillbehör (jordnötter, kokosflingor, mangochutney, bananskivor, gurkskivor mm). Vi satt ute i deras jättestora fina uterum. Väldigt mätta och belåtna gick vi sedan in i vardagsrummet. Där låg det en massa goda ostar (och salami) att mumsa på.
Ost är gott!
Mynta, Pelle och pappa höll flöjt- och pianokonsert. Det lät väldigt roligt emellanåt och Mire skrattade så mycket att hon nästan grät :-D.

Vi såg knappt röken av Elliott mer den kvällen. Han var fullt upptagen med Malva och Mynta. 
De lekte bland annat med denna roliga ställning där massor av kulor rullade
Bordet var dekorerat med fina små buketter.

Sen fick vi efterrätt. En Key lime pie och chokladkladdkaka samt vispad grädde och hallon, kaffe och te :-).
Mmmmm! Så gott!
Elliott ville inte åka hem, han hade det så bra! Men han var hur trött som helst och somnade nästan på vägen ut till bilen, hehe. Sötskrutten.

På lördagen hade vi en lugn morgon. Jag hade sovmorgon men vaknade före Elliott som sov ända tills åtta. Nästan alltid när Michael har morgonen sover Elliott länge :-). Catta ringde vid tiotiden och vi bestämde att vi skulle ta en tur till Leos lekland. Elliott blev jätteglad! Michael stannade hemma och städade.

Det var jättekul på Leos. Nea hade aldrig varit där förut och verkade älska det! Elliott sprang runt och åkte massor, han ville att jag skulle åka med på allt. Jag var med på det mesta ;-).
Glad Nea bland alla bollar
Vi fikade med Catta, Magnus och Nea och sen lekte vi lite till. När vi skulle gå så var Elliott sååå trött sa han. Vi sa hejdå och åkte hem till oss. Vi var ute i trädgården hela eftermiddagen. Det var varmt och skönt och nu har jag skakat ur alla grästuvor och lagt i plastsäckar som ska köras till tippen och komposteras.

Vi åt vegetarisk lasagne (supergod) till middag och sen hade vi lördagsmys och åt lite ostbågar och tittade på Americas Funniest Homevideos. Elliotts absoluta favorit, nu mer tradition på lördagskvällar :-). Jag nattade honom. Vi läste tre böcker och sen somnade han nästan meddetsamma.

Inga kommentarer: