söndag, april 29, 2012

Stockholm

I tisdags flög vi till Stockholm, Elliott, Michael och jag. Det gick jättebra.
På väg...
Elliott spände själv fast bältet i flygstolen.
Sötskrutten var så duktig och satt alldeles stilla på buss, tåg och flygplan. Det var en kort resa sa han om flygturen. Bådar gott inför greklandstrippen :-).

Vi kom fram till Gittan och hennes fina katter vid 11-tiden. Hon hade köpt hem fika så vi åt smörgåsar med ost och skinka och drack te. Mycket gott! Michael åkte iväg och jobbade på Sthlmskontoret nästan meddetsamma.

En av katterna
Gittan, Elliott och jag åkte till Junibacken. På bussen dit sa Elliott till mig "jag är trött" och la huvudet i mitt knä och somnade som en stock. Hehe. Det var bara två hållplatser kvar så han sov fortfarande när vi gick av och jag bar honom sovandes en bra bit. Vi satte oss på en bänk där han vaknade ganska direkt och var pigg igen.

Junibacken var ett himla trevligt ställe och Elliott hade hur roligt som helst! Han lekte i första rummet i mer än en timme :-D.
Där satt bland annat Mamma Mu
Där fanns många hus att klättra i

Skidåkning
Stora mjuka byggklossar fanns där också.

Sen åkte vi tåg till Villavillerkullahuset. Tåget var riktigt häftigt! Elliott tyckte det var jättespännande. speciellt draken i slutet. Och jag och Gittan tyckte också det var kul!
Tågfärden, en miniatyr av många, här Emil som hissat upp Ida i flaggstången

Efter en liten fika gick vi ut och det var inte slut där! För då kom ännu ett rum med byggnader. Bäst var en liten korvkiosk med leksakskorv och mos (i tyg, mycket välgjort).
Elliott serverar korv med mos, senap och ketchup

Vi var där tills de stängde och Elliott ville inte gå därifrån, han hade så roligt. Michael kom hem samtidigt som vi och vi åt pizza, spelade Rumble och pratade tills det var dags att nanna.

Onsdag:
Michael och Elliott åkte hem. Själv var jag på kurs (kassaflödesanalys) hela dagen. Den var lärorik och det var mysiga lokaler. Det gick väldigt fort fram men jag tror att jag hängde med hyfsat. Efter lunchen på väg tillbaka till kurslokalen gick jag med näsan i mobilen (och spelade Ruble) så jag kom helt vilse och irrade runt en bra stund för att hitta rätt igen... hehe. Efter kursen åkte jag in till T-centralen och in om Åhléns. Tog t-banan till Anna och hennes familj. Vi har inte setts på evigheter, tror det är 2,5 år sen eller något. Det var roligt att komma dit. De är så gulliga och mysiga och bebisen var så söt och så liten! Justus fick jag också träffa och han kom ihåg mig, hoppade och var glad när vi möttes! Sötnosen! Finfin fika fick jag också. Jordgubbar, hemmagjord glass, kakor och te.

Åkte tillbaka till Gittan och var där 20.30. Hon hade köpt mumsig gryta som vi åt när jag var tillbaka. Vi tittade på TV och åt ostar och det var jättemysigt. Sen var det dags att nanna.

Torsdag: Jag sov riktigt bra hela natten och steg inte upp förrän kl 08. Kändes som riktig sovmorgon det! Åt frukost och sa sen hejdå för denna gången och skyndade iväg mot Uppsalatåget som jag nästan missade. Ingen biljett fick jag tag på (hon i kassan sa att jag skulle köpa biljett på perrongen, vilket man inte kunde...). Så jag fick köpa på tåget (vilket var något dyrare...). Annika mötte upp mig och vi åkte hem till henne och fikade, pratade, åt middag (marinerade kycklingspett med fetaostsallad till) och hälsade på hennes superfina islandshäst. Mycket trevligt! Annika skjutsade mig till Arlanda och jag höll nästan på att missa flyget för jag glömde hämta ut boardingpass innan jag gick igenom checkkontrollen. Sen var jag och när jag kom på det så var det bara 20 min tills flyget skulle gå. Så jag fick springa ut igen, försöka checka in i apparaterna (men det var för sent), fick springa till kassorna, checkade in och sen fick jag gå igenom säkerhetskontrollen igen och det var hur lång kö som helst. Men jag hann precis igenom och in på gaten innan planet skulle iväg. Puh! Helt slut var jag.

Michael och Elliott kom och hämtade mig vid stationen hemmavid. Elliott var så glad och pratade massor. Jag gav honom en tröja som det stod "hej!" på. Han ville ha på sig den meddetsamma. Tyvärr var den lite för liten så jag ska byta den. Efter ett tag sa han "mamma jag blev jätteglad för tröjan jag fick, den som det stod "hej" på. Gulle!!! <3. Michael hade lagat middag till oss och efter den nattade jag Elliott.

Fredag: Jobb igen! Jisses vilken stressig dag! Vi försökte få igång Hansa och lyckades boka och få ut en faktura på sisådär 3 timmar... hehe. Vi sa även hejdå till Åsa som ska vara mammaledig.
Jobbade rätt så länge och sen åkte vi hem till mina föräldrar som hade hämtat Elliott på dagis. Vi hämtade thai och kinamat och firade fredagskväll med dem! Innan vi skulle åka hem gick vi ut i trädgården och grävde upp en massa fina växter som vi ska få till vår trädgård! Det var jätteskönt ute trots att klockan var närmare halv nio på kvällen.

Lördag: Vaknade 05 och det fanns inte en chans att jag kunde somna om... På förmiddagen gick Elliott och jag till ICA och köpte frukost tillbehör. När vi kom tillbaka åt vi frukost allihop. Vid lunchtid så åkte Elliott och till Camilla och fikade. Jonas och Camilla följde sen med oss till Leos lekland. Det var lite väl många barn där, en lördagseftermiddag är inte bästa tiden. Men Elliott hade himla kul! Under tiden vi var borta hade Michael organsierat och gjort i ordning i köket. Så nu har var sak sin plats och allt som inte används ofta har plockats undan :-).

På eftermiddagen var Elliott och jag ute i trädgården och grävde ner allt vi fått från mina föräldrar. Michael lagade middag (tacos). Efter maten så badade Elliott och jag och sen nattade jag honom medan Michael gick kvällsrunda med Oscar.