torsdag, mars 22, 2012

Rapport från sjukstugan...

Nu tror jag kanske att influensan gett med sig men istället har den efterlämnat hosta samt en inflammation i hjärtsäcken som gör ont men ska vara ofarlig (enligt läkaren på vårdcentralen). Och jag orkar inte göra någonting och ingen röst har jag att prata med. Så det är inte så lattjolajbans precis. Mamma och pappa har haft hand om Elliott efter dagis månd-onsd. De är så himla snälla!!! Elliott har älskat att vara där och jag har kunnat vila ordentligt här hemma.

Jag har gjort typ ingenting. Ena kvällen var jag yr och mådde illa då kunde jag inte titta på tv eller ens läsa, andra kvällen körde Michael mig till jourvårdcentralen för jag hade så ont i bröstet. Har sovit kasst, hostat och mår blää. Men jag fick insomningspiller och de fungerar jättebra! Har aldrig testat något sådant förut men det är skönt att få sova.

På över en vecka har jag knappt ätit något, inte varit sugen. Men nu har jag lite aptit och det är ju skönt. Febern har inte helt gått ner, men är mycket lägre än innan.

Jag har fått två fina buketter tulpaner av mina föräldrar! Och mamma var här en liten stund idag och hade med sig en jättegod räkmacka och lite torskrom. Trevligt. Men jag var säkert inte så roligt sällskap. Helt slut och trött på att vara sjuk... Men jag livades ialla fall upp av besöket och rabatt- och blomprat bland annat :-).

När Michael och Elliott kom hem sen så hade nog min värktablett slutat verka, för då hade jag så ont i bröstet och ville bara böla. Jag är glad att Michael och Elliott verkar friska i alla fall. Och jag är så tacksam att ha Michael (och Elliott) som tar hand om mig här hemma! :-)
Nu vill jag inget hellre än vara frisk och jobba och orka prata och göra saker!!! Så kom igen! Nu är det väl dags!!!

Hoppas kunna blogga ett roligare inlägg nästa gång. 

4 kommentarer:

Anne-Grethe sa...

Det høres virkelig bedrøvlig ut. Jeg sender mange positive tanker, og håper du blir bra snart :-)
Godt at du har så mange fine folk rundt deg :)

mossfolk sa...

Men näe, det där lät verkligen inte det minsta lustigt! Mer lite läskigt med inflammation i hjärtsäcken...
Och när man är sjuk sådär ordentligt och länge känns det nästan som om man aldrig kommer att orka något igen. Tycker jag.
Och sen när man väl blir frisk och full med energi tycker man (jag) att det var urfånigt tänkt :)
Så skönt att du blir väl omhändertagen i allafall!

Kattalena sa...

Anne-Grethe: Tack snälla du!! Och ja, jag är verkligen tacksam för alla snälla fina människor runt omkring mig :-)

Mossfolk: Ja precis så känns det ;-). Jag längtar tills den där andra friska känslan kommer!!! Oj vad jag längtar efter den alltså! Och tack! :-)

Petra sa...

Men STACKARS dig (er)!!! Vad sjuka ni har varit den här vintern!!! Hoppas det är sista rycket nu och att du snart är frisk och kry igen! NU när solen och värmen börjar komma vore det väl sjutton om inte bacillerna får ge med sig, eller hur? ;-) Stor krya-på-dig-kram!