måndag, mars 12, 2012

Finfin söndag och sen lillskrutt sjuk igen...

Igår var det söndag och jag fick sovmorgon. För första gången på länge lyckades jag sova till halv nio minsann! När jag gått upp så gjorde vi iordning frukost och sen åkte Michael iväg för att köpa hundmat. Elliott och jag byggde lego på hans rum. Sen städade vi rummet och Elliott gick ut och skakade lilla mattan. På eget initiativ. Vet inte var han fått det från för jag brukar inte göra det? Någon annan som städat med honom kanske :-). Bra initiativ i alla fall!

När vi var klara gick vi ut i trädgården och det var hur skönt som helst ute. Solen sken! Michael kom hem med en present till Elliott. En sparkcykel. Vi satte oss en stund i hammocken i trädgården och planerade lite gällande hur trädgården ska se ut. Roligt!

 Elliott ville åka till Lutz så vi åkte dit och åt lite lunch. Jag hittade äntligen två lampskärmar till lampfötterna i vardagsrummet. De blev jättebra!

Elliott, Oscar och jag tog en långpromenad.
Sparkcykeln fick följa med :-)
Vi gick förbi stora lekplatsen och då ville Elliott stanna och leka. Vi stannade en stund men Oscar fick ju tråkigt. Så vi gick hem igen och lämnade av Oscar. Sen gick vi till lekplatsen igen och var säkert ute nästan en timme till. Det var mysigt! På vägen tillbaka hem mötte Michael upp oss. Han fick tråkigt därhemma sa han... hehe.

På kvällen åt vi lite popkorn och tittade på "Americas Funniest", Elliotts favoritprogram...Det känns som att det var en riktigt lång och skön helg i och med att jag hade semester på fredagen. Elliott uppskattade det väldigt mycket. Han har varit så nöjd och glad hela helgen (det är han i stort sett alltid, men man märker ändå att han tycker mycket om att vara hemma). Han sa att han haft det mysigt och att dagis inte är roligt. Han ville inte dit idag.

Idag var det måndag och jobb igen. Michael och jag lunchade med Catta på Rosegarden. Trevligt! Mina föräldrar hämtade Elliott. Han hade somnat mitt i mellanmålet i slutet av dagen. Sagt att han var trött och sen somnat vid bordet!! Det är INTE likt honom. Lillskrutten. Han hade lite feber när de kom hem. Nu på kvällen sa han att han inte mår bra, fick hostmedicin och gick och la sig redan kl 20. Stackars liten, förkyld igen :-(. Nu har han över 39° feber... Dumma dumma sjukdomar! Kan vi inte få slippa dem?

Inga kommentarer: