måndag, januari 30, 2012

Söndagsmys och måndagsjobb

Igår var det söndag och vi tog det riktigt lugnt hela dagen. Elliott och jag gjorde pannkakor som vi allihop sen åt med glass och sylt. Jag har bara socker på mina, absolut godast! Jag gjorde fläskpannkaka också, som jag ska ha på jobbet till lunch i veckan.

På eftermiddagen åkte vi till Käglinge och där var en massa whippar, ingen vi kände dock. Det var många tikar och Oscar blev kär och galen så vi fick koppla honom efter en stund, hehe. Elliott tyckte att det var jättekul med alla vovvarna. Det blåste dock isande kallt emellanåt.
Många whippar ute och springer
Promenad i Käglinge
Hinder att passera, Oscar får inte gå på gallret...

Elliott hittar fina iskristaller
Efteråt åkte vi till Mobilia och Elliott fick välja några snygga kalsingar och en tröja. Vi köpte med hamburgare på vägen hem.

Sen fortsatte vi ha en skön hemmadag. Elliott älskar att dansa, så vi dansade en hel del, Elliott och jag. Jag har lite ont i foten så det gick sådär för min del. Sen la vi pärlplattor. Först stora och sen små. Hur mysigt som helst. Kvart i åtta åkte jag till Meditaionen. Det kändes fint att ha varit hemma hela dagen. Elliott skulle ju ändå lägga sig nu också. Och meditationen var superbra, varade prick en timme, vilket är väldigt skönt! Så jag var hemma så pass tidigt att Michael och jag hann se ett avsnitt av "Bones" innan vi la oss.

Idag var det jobb och lämning på dagis igen. Åsa C och jag var hos sjukgymnasten strax före lunch. Jag hämtade Elliott på dagis. När vi kom hem hade matkassarna kommit. Vi provar ännu ett nytt matkasseföretag. Det såg ganska lovande ut. Lagade mat och la pärlor med Elliott. Sen kom Michael hem och en stund senare var middagen klar.

Jag längtar till våren nu! Jag vill ut och gräva upp en fin rabatt och sätta buskar och blommor. Tänker mig en riktig sommarrabatt med lupiner, löjtnantshjärtan, daggsalvia, någon fin ros, en fjärilsbuske, pioner, lite isop m.m. Ska planera den riktigt ordentligt innan och inte bara sätta ner saker hur som helst... Årets plantskolesafari blir väldigt efterlängtad :-D

2 kommentarer:

Anne-Grethe sa...

Jeg lengter til vår jeg også. Det var mange fine blomster du skal ha i din rabatt. Jeg kan ikke ha sånn, de blir spist med en gang av rådyra :(
Jeg har en sommerfugelbusk, men den har jeg netting rundt ;)

Kattalena sa...

Ja, då finns det ju en fördel med att inte ha rådjur på tomten :-D. Annars verkar det himla mysigt med rådjur.
Jag hoppas att rabatten kommer att bli fin!