torsdag, januari 26, 2012

Finbesök och lillskrutt skriver

Igår hämtade jag Elliott tidigt på dagis och vi var hemma och pysslade. Eller rättare sagt jag försökte fixa lite hemma men Elliott ville mest bara dansa med mig, bli jagad eller leka med mig i sitt rum, så det blev inte så mycket annat gjort :-). Mina föräldrar kom hit vid 17-tiden och vi började med en hundpromenad ner till strandängarna. När vi kommit en bit på vägen fick jag springa hem igen för jag kom på att jag just satt in en pajdeg i ugnen, hehe. Den skulle bara vara inne 10 min. Så jag tog ut den och så promenerade vi igen.

När vi kom hem så åt vi, först rostat bröd med löjrom, rödlök och crème fraiche och sen tomatpaj (som inte blev så god som den brukar) och sallad till. Det var himla trevligt att ha mina föräldrar på middag och Elliott tyckte det var underbart också. Han blev extra glad eftersom mamma sov över här, i hans rum. Michael var i Stockholm och jag tycker inte om att sova själv i stora huset... Så mamma var snäll och stannade över. Elliott ville absolut nattas av mamma, under tiden spelade pappa och jag brädspel. Det var evigheter sen jag spelade det senast, troligvis var det när vi var i småland.

I söndags var vi hos mina föräldrar. Då filmade jag lite när Elliott skriver. Här kommer en snutt.

4 kommentarer:

LYCKLIG MOR sa...

Men gud så duktig E är på att skriva och uttala!!! Hur gammal är han nu? Min M som är 4 1/2 drygt, kan just så pass skriva sitt namn men då oftast från fel håll...
Gullig video! :-)

Kattalena sa...

Elliott är ganska exakt 3 år och 8 månader :-)
Han älskar verkligen att läsa och skriva. Kul att du tyckte om videon! :-D
Jag har bestämt mig för att filma en liten snutt varje dag, så att man fångar lite mer vardag och inte bara kalas och festligheter. Hoppas jag håller det...

mossfolk sa...

!!! Han är ju supersuperduktig! Jag är verkligen jätteimponerad! Så himla roligt med ett sådant intresse!

Kattalena sa...

Tack :-). Han tycker det är hur kul som helst. Sötnosen.