tisdag, januari 24, 2012

EFIT

I söndags var det EFIT, för en gångs skull kom jag ihåg det! Elliott och jag vaknade tidigt och oj vad kallt det var i huset! Plötsligt kom jag på att hmmmm jag släppte ju ut Oscar på natten och stängde jag egentligen terassdörren? Nä, inte gjorde jag det! Den stod vidöppen. Inte konstigt att det var kallt, bara 3 grader ute... Hehe. Lite läskigt! Tur att vi har sån skyddad trädgård med plank och häck runt hela. Vaknade av att Oscar stod och skällde i hallen vid 04-tiden. Jag gick upp och sa åt honom att lägga sig. Hade förmodligen varit smartare att gå och stänga terassdörren, vilket troligtvis var orsaken till att han skällde. Vem vet, kanske en katt eller råtta försökte ta sig in? Nåväl, det blev till att tända brasan meddetsamma!
Kl.06.30 - Kaminen är tänd
När vi fått upp värmen så ville Elliott spela lite spel.

Kl.07 - Vi spelar "Fem myror ABC". Det var kul! 

Michael steg också upp och vi fixade frukost.

Kl.08 - Frukosttime. 

Elliott brukar vilja ha sällskap när han ska gå på pottan, men inte idag. 

Kl. 09 - Du får inte följa med... 

Elliott slappar i Soffan!


Oscar också

Just nu är jag väldigt på G med trädgårdsplanering, gör listor på växter jag tycker om. 
Kl 10 - Dags att ta tag i trädgårdsplaneringen 


En 8 meter lång rabatt längs häcken ska det bli.
Det regnade, inte så jätteskönt uteväder precis men Elliott hängde glatt med ut ändå :-)


Längst bort mot planket ska jag också ha en rabatt, det ska mest vara bärbuskar där tror jag.


Sen blev lillskrutt alldeles våt om fötterna i sina tygskor , så vi gick in igen.

Kl.11 - Elliott påklädd och redo för bus hos sin mormor och morfar.


Michael och jag skulle fixa lite där hemma. Först behövde vi åka till Bauhaus och köpa lite sladdar. Passade på att titta efter en kökslampa när vi ändå var där. 

Kl.12 - Ser en hyfsat fin lampa (den röda). Vi köpte ingen dock. 



Kl.13 - Hemma efter IKEA besök och dags för lite fika

Kl 14 - Fixar och donar och tar en liten kaffepaus.


Kl 15 - Arbetsrummets tur att fixas, jag röjer bord medan Michael sätter upp en lampa.

Kl 16 - Går ut en runda med Oscar
Vi gick ner till strandängarna.


Finaste vovven, mycket bättre i ryggen efter sjukgymnastiksbesöket

Kl.17 - Vi har åkt hem till mina föräldrar och gosar med glada, fina Elliott

Kl 18 - Missade att ta någon bild... Vid denna tid bjöds vi på middag hos mina föräldrar. Jättegott ankbröst (och entrecote) med potatis och aprikossås samt sallad och sugarsnappeas. Vi fick även smaka på ett supergott knäckebröd, gjort på bara fröer (linfrö, sesamfrö, pumpakärnor, solrosfrön, vatten och salt). Det ska jag prova att baka jag också! 
Kl 19 - Pappa och Elliott spelar "in i stallet".

Kl 20 - Så ska det låta på TV. Mamma och jag sitter i köket och pratar och mumsar på skinka och salami.

Kl.21 - Elliott läser

och skriver, han är jätteduktig på att läsa och skriva nu
Han har fin och intresserad publik också! :-)
Vi åkte hem strax efteråt. Körde ett extravarv för att Elliott skulle somna i bilen (klockan var så mycket) medan Michael gick en runda med Oscar.

I lördags var vi på Bamsegympa för första gången. Elliott var väldigt blyg och tyckte nog att det var lite läskigt med alla barnen. Men han tinade upp efter ett tag och gjorde allt man skulle (hoppa bock, kasta två påsar i en ring på golvet, balansera på bom, rulla på en matta, springa slalom mellan koner och krypa mellan två band). Becka, Hanns och Josephine var också där. Josephine och Elliott ska gå på gympan tillsammans. Bara nu första gången fick vi föräldrar vara med inne i gympasalen, from nästa gång ska de vara där själva. Undrar just hur det ska gå för lillskrutt som tycker det är läskigt utan oss, speciellt innan han blivit trygg och van. Tur att vi får vara utanför under tiden i alla fall. Ska bli spännande att se vad han tycker om det hela nästa gång.

2 kommentarer:

LYCKLIG MOR sa...

Vilken fin dag! :-) Men har ni INGEN snö alls??? :-o! ;-) Vilken skillnad på norr och söder...

Kattalena sa...

Vi har verkligen INGEN snö. Elliott som vill åka Pulka... undrar om det blir någon snö överhuvudtaget i år? Jag håller tummarna, gillar snö!
Ni verkar ha fått gott om det! Kanske kan dela med er lite? ;-)