onsdag, januari 18, 2012

Bio!

Igår efter jobbet så mötte jag upp mamma vid Restaurang Mosaik. Där beställde vi fyra små rätter och delade på, Calamares, spanska korvar, friterad potatis med tzatziki och gratinerad fetaost med chili + svarta oliver. Det var gott och mysigt. Efteråt gick vi till Spegeln för att se bio. 
Vi såg filmen "Pojken med cykeln". Den var jättebra! Socialrealistisk, långsamt filmad, sorglig och fin på samma gång. Det var lite skumt att komma till Spegeln, jag har ju jobbat där och det mesta var sig likt trots nya ägare. Det var lite mysigare nu, de hade mer färg och caféstolar. Kändes konstigt att inte få gå in i alla skrymslen och vrår, jag var ju där jämt förr :-).

Jättekul att gå på bio igen, det var länge sen sist! Och efteråt tog vi samma buss hemåt. Mamma hoppade av några hållplatser före mig. När jag kom hem var klockan 21 och jag trodde att Elliott sov. Det gjorde han inte. Han kom utspringande till mig och ropade "Mamma, jag har saaaaknat dig!", kastade sig i min famn och grät. Sötnosen. Så jag gick direkt in och la mig hos honom, Michael hade redan läst sagor och alltihop. Så nu somnade han direkt efter att vi pratat klart. Mitt fina hjärta!!!


Inga kommentarer: