onsdag, november 30, 2011

kalas!

I söndags var det dubbelfest! På eftermiddagen var vi hos Michaels bror på syskonträff. De bjöd på glögg och massor av hembakade kakor! Mycket mumsigt och jättekul att träffa dem.
När vi hade varit där så hämtade vi upp mamma och åkte till S. Sandby för att fira Peters 50-års dag. Det var väldigt blåsigt, storm minsann! Men det gick fint att köra ändå.

Uffe och familjen, Gert, Kerstin och mina föräldrar var där och firade honom. Vi bjöds på supergod middagsbuffé.
Delar av den smarriga bufféen!

Sång för födelsedagsgrisen! 
De supergoda efterrätterna! Citronkakan i mitten är min absoluta favorit 
Fina barnen! 
Pappa och hans bror Gert
Frej som blivit lika lång som Uffe om inte längre :-)
Elliott hade det jättebra hela kvällen och det hade vi också! Himla trevligt med kalas!

På måndagen var det jobb igen. Jag fick jätteont i magen igen... gick hem från jobbet på eftermiddagen, men fortsatte att jobba hemma. Kände mig lite bättre sen framåt kvällen. Mina föräldrar hade hämtat Elliott på dagis och vi åkte dit vid 18-tiden. Vi provade en ny pizzeria och stannade tills det var dags för lillskrutten att sova. Mycket trevligt och goda pizzor! Gick bra att äta trots magontet.

Igår var det tisdag. Var hos sjukgymnast på förmiddagen och han tyckte jag skulle ta losec i en vecka. Det är samma som Omeprazol och det fick jag utskrivet på recept  för ett år sen när jag hade problem med magen förut. Däremot har jag aldrig använt dem men nu kör jag en kur och hoppas på att det ska hjälpa :-)

Helene kom upp på jobbet när jag slutade och vi pratade och gjorde en meditation, vilken var väldigt välbehövlig för bådas del. Jag fick verkligen lite ny energi av den. Tog mig hem och hann natta Elliott, vilket var mysigt. Sen åt Michael och jag middag (oxfile med klyftisar och pepparsås) alldeles för sent samtidigt som vi såg senaste avsnittet av "Så mycket bättre".

Inga kommentarer: