söndag, oktober 09, 2011

Torsdag, fredag och lördag

I torsdags kom Helene upp till jobbet efter att hon slutat. Alla hade gått hem så vi satt kvar och pratade, gjorde en meditation och sen åt vi några varma mackor. Mycket trevligt! Jag skulle natta Elliott när jag kom hem. Jag var hemma strax före 20 och Elliott hade just somnat i soffan. Sötnosen. Så jag hann inte träffa honom :-)

I fredags tog jag en snabbfika med Camilla på Sockerbit (mitt i jobbandet). Det var kul att träffa henne och skönt med en paus i jobbandet. Efter jobb så åkte Michael och jag hem med Oscar. Michael gick ut med honom, jag hämtade två beställda fotoposters på ICA. De blev jättefina!

Vi hämtade pizza och antipasto från di Penco och åkte hem till mina föräldrar (som hade hämtat Elliott på dagis). Det var jättegott! Och vi fick en mysig fredagskväll, pratade, tittade på TV och åt chips :-). Elliott somnade på vägen hem, väldigt sent.  Vi själva gick också och la oss när vi kom hem.

På lördagen gjorde vi storfrukost och fixade lite hemma (satte bla upp våra två posters). Sen åkte jag och handlade inför dagens besök. På eftermiddagen kom Pelle, Lotta, Ale, Malva och Mynta hit och hälsade på oss. Det var jättekul!  De hade med sig mango, ekologiska vindruvor och blandade nötter/torkad frukt. Plus en present till Elliott.
Vi började med lite fika (toscakaka och te) och sen åt vi middag (lammstek, klyftpotatis, tre olika såser, sallad osv). Malva lekte med Elliott och han tycker att det är så roligt! Jag fick inte vara med, hehe.

Elliott fick en jättefin ödla, vilken han och Malva hade väldigt roligt med!

Efter maten gick vi ut en runda. Vi gick ner längs strandängarna. Det började bli mörkt. Så bilderna blev därefter :-). Det var blåsigt och ganska kallt men väldigt skönt att komma ut!
Elliott och Malva :-)

På promenad! 


På väg mot havet, oj vad det blåste där ute!

Vi gick så långt ut man kunde komma.

Elliott var visst hur trött som helst och somnade när han satt på Ales axlar. Vi försökte hålla honom vaken men det lyckades inte. Så han fick sova redan kl 19 och missade alla gotter (lördagsgodis, kladdkaka, ostar). Vi andra åt kladdkaka och sen olika ostar med tillbehör :-)
Det är så skönt nu när vi har ett stort vardagsrum så att alla får plats! Mycket trevligt faktiskt!

Inga kommentarer: