söndag, oktober 16, 2011

Helgen!

I lördags morse var jag på G och bestämde mig för att ta en joggingtur innan frukost. Jag hade fått lite sovmorgon och steg inte upp förrän vid 08. Sovmorgonen ägnade jag inte åt att sova utan jag försökte läsa massor av bokcirkelboken samt uppdatera mig lite datormässigt. Så jag var uppe rdan 06.15 :-).

Jag ville ha med Oscar på springturen så därför fick jag ta mig någon annanstans. Ville ju ha Oscar lös (för jobbigt att springa med honom i koppel) så åkte vi till Sibbarp. Där sprang jag i 45 min (5 km). Det var väldigt skönt och friskt i luften, kallt men vackert. Det var INTE skönt att springa denna gången. Alldeles för jobbigt i början, det var först efter 30 min som jag tyckte om det. Tur att jag kom till att tycka om det igen i alla fall, annars vete sjutton om jag hade varit peppad att springa igen. Jag har tänkt springa 5 km en gång varje helg. Det är mitt mål! Och så förhoppningsvis träna något annat en gång i veckan. Det är ju bra mycket bättre än inget :-)

Här är några bilder från springturen, det var hur fint som helst! Och Oscar skötte sig exemplariskt vid alla hundmöten och han sprang vid min sida.




När jag kom hem var jag svettig värre och tog mig en dusch. Kände mig väldigt nöjd med att ha motionerandet avklarat inför helgen. Elliott ville också duscha så han fick vara med och sen badade vi. När vi var klara åkte vi in till stan och gick till "Sockerbit" och drack/åt Afternoon Tea. Gott och väldigt mysigt! Hade köpt på "Let's deal" så att det blev halva priset.
Elliott fick lite varm choklad i en minikopp, det tyckte han var väldigt mumsigt. Man fick mini-scones också som han tyckte mycket om. Det gjorde jag med!
Ganska avätet fat med sandwichs och kakor, glömde ta bild innan vi börjat äta :-)

Efter fikan gick vi en sväng på Triangeln. Jag försökte hitta någon fin duk, det fanns ingen. Elliott valde en kula hallonglass.
Elliott åt upp hela glassen och var hur nöjd som helst.

Sen kom jag på att jag behövde köpa vin inför morgondagens bokcirkellunch. Systemet stänger 15 på Mobilia och vi åkte ditåt vid 14.30. Samtidigt ser jag ett meddelande från mamma att jag skickat en hästrad till vårt gemensamma spel utan att bifoga själva hästraden, hehe. Superklantigt! Försökte pilla med ATG kontot för att få ut raden trots att jag inte var hemma. Det gick sådär. Men lyckades till slut. Mamma skickade den vidare till de andra.

Utanför Mobilia och på parkeringen var det fullt kaos. MFF match och hur många bilar och människor som helst. Vi satt i bilkö men hann som tur var in på Systemet innan de stängde.
Elliott hade somnat så fort vi satte oss i bilen, han som inte sover middag längre. Han var bra trött och fick sova i över en halvtimme. På vägen hem hoppade han och Michael av och gick till lekplats. Jag åkte och handlade inför boklunchen. Tänkte jag skulle göra det lite smidigt och laga några pajer. Fast så här i efterhand var det inte så smidigt. Jo, när man väl skulle äta var det bra! Men oj vilken tid det tog att fixa med allt. Vi lagade chicken Korma till middag och sen såg vi ett avsnitt "Grey's" innan vi nannade.

Idag har Michael och Elliott varit på Knytte. De hade haft sååå roligt! Jag var hemma och städade. Oj vad det tar tid. Sen gjorde jag pajer och dukade och fixade. Elliott och Michael kom hem, då hade jag just varit ute en sväng med Oscar. Ingrid kom först, sen kom Becka och Josephine och sist men inte minst Åsa. Jag fick massor med presenter! Nästan som födelsedag ;-)
Minicupcakesformar i silikon + liten bok med recept, en hibiskus i kruka, rosor, lakritsgodis i choklad och ett te på bla sharonfrukt och morot! Så snällt!!! Elliott fick chokladgodisar av Ingrid som han åt upp allihop meddetsamma :-D

Fina blommor som jag fick!

Vi förrättade på räkcocktail och sen åt vi pajer med sallad och romsås till. Det var laxpaj, västerbottenpaj, kycklingpaj och getost/salami/grillad paprikapaj. Sistnämnde var klart godast tyckte jag. Västerbottenpajen var också mumsig :-). Dem får jag nog göra fler gånger. Perfekt att ta med som lunch till jobbet ju!

Förrätten

Vi efterrättade på glass och varma hjortron. Oj vad mätt jag var sen! Vi spelade Ubongo och Helt genialt och pratade om bokcirkelboken "Just Kids". Mycket trevligt! Elliott och Josephine lekte bra mestadels. Ganska ofta var för sig :-) men jättekul att Josephine var med! Elliott tyckte också att det var toppen med alla här.

Inga kommentarer: