fredag, augusti 05, 2011

onsdag - fredag

Onsdag: Elliott och jag fick besök av Lars som jag jobbade med på Spegeln. Det var över 3 år sen jag träffade honom senast. Det är faktiskt typ 13 år sen vi jobbade ihop. Vi köpte pizza som vi lunchade på. Sen visade han mig var man köper fisk i Klagshamn.

Elliott och jag åkte hem till mina föräldrar efteråt och de passade Elliott medan jag åkte till jobbet och jobbade undan lite saker som jag inte hunnit med innan semestern. Tyvärr var det massor kvar så jag hann inte bli klar...

Strax före 18 mötte jag Lina vid Royal och vi såg Harry Potter i 3D. Den var jättebra. Jag tycker de är så himla snyggt gjorda och det var kul att se i 3D också! Och kul att träffa Lina!
Åt hur mycket popcorn som helst... det hör till :-D

Efter bion tog jag tåget hem och Michael och Elliott hämtade mig på Hyllie. När vi kom hem gick jag en kvällsrunda med Oscar.
Det var fint som vanligt! Älskar att gå kvällsrunda här!

Oscar älskar gräset...

Torsdag: Camilla kom och hälsade på oss här i nya huset för första gången. Det var jättekul! Elliott sov i soffan när hon kom och vi försökte väcka honom flera gånger. Första gångerna gick han tillbaka till soffan och la sig och han tom la sig på golvet och somnade... hehe. Men när fikan var framdukad tvingade vi upp honom, tröttisen

Vi fick presenter både Elliott och jag, kul!

Elliott blev glad!

Han fick kritor att rita på gatan med och en apparat som kunde snurra iväg dem.

Jag blev också glad för jag fick en jättefin kortlek med kort att dra för dagen! Och så fick jag en liten glasängel. Camilla lekte massor med Elliott och läste även bok för honom. Han tyckte att det var hur kul som helst. Det är inte alltid när man får besök som han blir så uppmärksammad :-). Vi ritade med kritorna som han fått. Det var roligt!

Vi hann även med att lägga en liten tarot för Camilla. Elliott var med och hjälpte till :-)

Idag är det fredag och efter de vanliga morgonsysslorna körde jag och Elliott till Catta i Blentarp. Där blev vi bjudna på scones och massa goda pålägg.

Nea hade blivit så mycket större och kröp omkring och ställde sig upp lite här och där :-)

Det var väldigt varmt och skönt ute trots att det var molnigt, så vi var ute mest hela tiden. Jag kollade in deras utomhus SPA. Jättevarmt vatten (38 grader eller nåt) och stor pool. Inget för mig för jag är inte så förtjust i att bada, men jag kan förstå att man tycker det är mysigt att ha!

Elliott somnade i bilen på vägen hem och sov länge, jag kunde inte väcka honom idag heller. Han ville bara fortsätta sova. Så det fick han. Han sov i över 1,5 h. Jag passade på att röja lite i arbetsrummet som är helt fullt med alla möjliga saker. Sen gick jag ut och försökte väcka honom igen, det gick bra.


Vi studerade gårdagens skrivövningar, de hade överlevt regnet.

Vi hämtade Michael och Oscar på jobbet, det regnade ju så mycket idag. Handlade på Coop och sen hem och lagade mat.

Lite fredagsmys :-)

Kollade på "So you think you can dance" och dansade lite (Elliott vill dansa så fort han ser paren dansa).

Fångade Elliott i danstagen, med mobilen så det är väldigt suddigt men dans är det minsann.

Sen fick jag jätteont i magen och det var inte speciellt kul. Är inte riktigt bra än, tyvärr. Men men. Det var ett tag sen sist så... Måste vara något jag inte tål. Får försöka "lokalisera" vad det kan vara?

I morgon behöver jag jobba lite på förmiddagen, sen ska jag förhoppningsvis inte behöva jobba mer under min semester hoppas jag. Har inte hunnit skriva handledningar för det som ska göras när jag är borta heller... ska jag hinna med imorgon tänkte jag.

Inga kommentarer: