onsdag, juni 01, 2011

Vernissage på dagis

I onsdags slutade vi redan 14.45 för att gå på vernissage på Elliotts dagis. Det var jättekul. Mina föräldrar var också med! Det började med sångstund ute på gården. De var så söta allihop!!! Och sjöng så fint. Jag har filmat lite men bloggar inget eftersom det är en massa dagisbarn och fröknar som kanske inte uppskattar att bli publicerade :-).
Inne var det bilder och annat som de små gjort.

Här en bildserie på Elliott när han bygger med klossar i "fönsterkarmen".

Elliott hade jättekul och ville inte direkt gå hem när det var dags att gå därifrån. Hehe.

Efter vernissaget följde mina föräldrar med oss hem och åt makaronipudding. Det var första gången jag lagade det och det blev gott, precis som jag minns att det brukade smaka (för länge sen). Vi åt lite kladdkaka till efterrätt och sen var Elliott jättetrött och jag gick upp och nattade honom och mina föräldrar begav sig hemåt. Mycket trevligt med sällskap av mina föräldrar hela kvällen!

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Vilken bra idé att ha vernissage på dagis! Den ska jag genast ta med mig :)

Kattalena sa...

Ja, det var jättekul att se vad alla barnen hittar på om dagarna! En utställning är verkligen att rekommendera :-)