onsdag, juni 29, 2011

Oj oj

Herregud vad dålig jag är på att uppdatera! Hinner ju inte med. Men efter flytten blir det bättre.
En liten sammanfattning kommer nedan :-)

Midsommarafton!
Firades i Folketspark.

Mamma, pappa, Elliott och jag åkte dit och hade mumsig picknick!

Ingrid och Helene kom också förbi och var med oss en stund! Trevligt!


Dansen runt midsommarstången började kl 13.30 men Elliott blev blyg och ville inte dansa.

Så vi tog en promenad i parken istället. Mamma tog med Elliott på hans första åktur i en riktig karusell.

Elliott älskade det! Skrek av skratt i backarna :-)

Michael kom dit lite senare på eftermiddagen och då klättrades det på lekplats och åktes karusell ännu en gång.



När vi lekt klart och ätit glass så åkte vi hem till mina föräldrar och åt mumsig midsommarmiddag! Elliott somnade på vägen dit och fick sova lite innan maten. Matjessill med alla tillbehör och så jordgubbstårta till efterrätt.
Mycket trevlig midsommar!

Midsommardagen:
Denna dag firade vi Olle som fyllde år! Det firades traditionsenligt med massor av god mat och trevligt sällskap i form av Annika, Rolf och mina föräldrar! Efter maten gick vi ut och spelade kubb! Och det lektes på lekplats :-)



Söndag:

Vissa startade dagen med soffmys, trötta efter midsommar- och födelsedagsfirandena :-)

På förmiddagen var jag och Elliott på lekplats med Lina, Astrid och Sigrid. Det var roligt! Vi cyklade dit, Elliott älskar att åka cykel. När vi kom hem åt vi lunch och sen var Elliott trött och ville sova. På eftermiddagen åkte Michael och Elliott ut till en annan lekplats och jag passade på att städa ordentligt där hemma. Himla skönt att få det gjort!

Måndag:
Dags för jobb igen. Jag var ovanligt effektiv. Gick tidigare och hämtade Elliott på dagis. Sen träffade vi Catta och Nea på IKEA. Vi gick en runda och kollade sen åkte vi hem till mina föräldrar med lite fika. Vi stannade där tills det var läggdags för barnen. På hemvägen körde vi om vårt nya hus och kollade lite. De höll på att flytta ut...

Tisdag:
Vi jobbade som vanligt, åt på Rose Garden på lunchen. Efter jobbet åkte vi hem om och lämnade Oscar sen hämtade Åsa och Jörgen oss och vi körde till Köpenhamn för att se Erasure. Det var jättebra!!! Såklart! Erasure är alltid en höjdare att se live och Andy Bell dansar så fint! Elliott blev hämtad på dagis av mina föräldrar och sov över där på natten.

Onsdag:
Vi hämtade lillskrutten hos mamma innan dagis. Det hade gått jättebra! Elliott hade somnat redan 19.30 och stigit upp 05.30 :-). När vi kom hade de hunnit vara ute i trädgården och allt. Vi lämnade honom på dagis och åkte sen och jobbade. Efter jobbet så umgicks jag med Annika som bor här hos oss. Hon har varit här sen i måndags men vi har knappt hunnit träffas förrän idag :-)
Nu är det matdags och jag testar en ny rätt.

Inga kommentarer: