söndag, maj 15, 2011

London my town...

Fredag:
Vi lämnade Elliott på dagis som vanligt, mina föräldrar ska ha honom hos sig hela helgen. Vi tåget från Triangeln till Kastrup. Himla smidigt! Jag har inte åkt citytunneln förut så det var kul att äntligen få se hur det blivit. Flygresan gick finfint och vi var framme på hotellet i London vid 15-tiden.

Gud så kul det var att komma till London igen, efer typ 20 år eller nåt!

Vårt fina hotellrum - alldeles lagom stort!

Vi började med en tur till Oxford street / Regent Street. Gick in på Hamleys och några andra småaffärer. Till Michaels stora glädje fanns favoritfikastället "Prete a Manger" kvar. Där köpte vi vars en varm croissant fylld med ost, tomat, skinka och bacon.

Kl 18 hade vi bestämt träff med de andra från Playground som också var i London för Mute-festival och möten. Vi åt på en restaurang som jag glömt namnet på men som låg i Camden. Tog getosttoast till förrätt och lax till huvudrätt.

Och en god latte till efterrätt!

Mycket trevligt! Sen gick vi bort till Roundhouse (där Mute-festivalen skulle vara) och kollade lite. De andra stannade kvar, Michael och jag köpte lite snacks och åkte tillbaka till hotellet och tog det lugnt. Klockan var ju typ 23 hemma så vi var ganska slut :-)

Lördag:

Åt en god hotellfrukost och åkte sedan till Camden och gick runt på marknaderna.

Köpte en tröj-klänning och letade skor, hittade inga trots enormt utbud! Mötte de andra Playgroundarna som också gick där. Kl 12 var det meet and greet med Mute, de dukade upp massor av stora och sockerfyllda croissanter. Jag åt bara en bit på Michaels, de var verkligen gigantiska. Trevligt att se Daniel Miller. Har hört så mycket men aldrig vetat hur han ser ut.

Efteråt åkte vi till Oxford Street igen, denna gång letade vi efter Primark. Hittade detta hysteriska ställe... hehe. Jag sprang runt och kollade grejor medan Michael väntade. Hem till hotellet och lämna lite saker och sen tillbaka till Camden. Där samlades PGM gänget igen och vi blev bjudna på middag på en Thairestaurang. Väldigt gott för att vara thaimat :-). Friterad banan med glass till efterrätt.

Sen var det konserter i Roundhouse och det var såååå bra! Superbra ljud! Först såg vi lite av Maps + Polly Scattergood. Mycket bra! Sen spelade Yazoo (Alison Moyet & Vince Clark) tre låtar! Såååå roligt att få se detta! Hade jag aldrig trott att jag skulle få se Yazoo live! Och sen mitt favvisliveband Erasure! Bara så himla bra och poppigt och Andy Bell dansar så fint :-D. Direkt efter en låt med Feargal Sharkey (The Assembly) som aldrig förr spelat live (en gammal 80-tals hit) "never never". Roligt!!! Och sen Laibach som jag sett nyligen. Hade inga speciella förväntningar på det men det var överraskande bra! Mycket tack vare superljudet. Andy Fletcher DJ:ade två pass och spelade riktigt bra musik!

Tur nog fick jag med mig Michael strax efter midnatt, han ville gärna stanna kvar och se om det hände något mer spännande. När vi kom till stationen vi skulle byta tåg på så visade det sig att sista tåget gick bara någon minut efter att vi kom dit. Så det var himla tur att vi gick när vi gjorde.

På väg hem efter konserterna.

Saknade vår lille skrutt massor! Men det var skönt att kunna läsa och vila när man kände sig trött :-). Och extra skönt att veta att han hade det så bra hos mina föräldrar! Finaste gullungen. Jag ringde såklart och hörde så att allt var bra med honom! Och det var det!

Söndag:
Dags att åka hem igen. Vi åt god hotellfrukost, denna gång lyxade Michael till det med en english breakfast. Själv var jag så nöjd med det ordinarie utbudet. Förmiddagen var en lång resa hemåt och vi var på flyget kl 14 ungefär. Då ville jag bara hem och träffa min lille gullunge!!!

När vi kom hem till mina föräldrar så var Elliott så glad så glad! Han verkade inte ha saknat oss speciellt mycket, vilket känns fantastiskt skönt! Han var lite avvaktande mot oss först men det tog inte lång tid innan han busade och kramades med oss. Finaste pojken! Det hade gått så bra att passa honom! Vi stannade kvar hela kvällen och vi fick pizza att äta. Ovanligt god var min pizza! Kul att vara hemma igen och roligt att träffa både Elliott och mina föräldrar :-).

När vi kom hem så nattade jag Elliott och han somnade på två sekunder. Han var såååå trött. Sötnosen! Underbart att få pussa och krama honom igen!