tisdag, april 05, 2011

Sälja hus

Det här med att sälja hus gör att man har lite att göra :-). Idag har jag kollat upp alla fakturor från Eon, VA Syd och Godel för att få fram alla uppgifter till energideklarationen. Och även för att få fram driftskostnaderna. Det ska packas undan massor med saker inomhus, utomhus har vi ju redan påbörjat. Måste få undan i källaren så vi kan ställa kartonger från insidan av huset där så länge.
Och vi ska köpa silikatfärg och klinkers till källarprojektet som startar på torsdag.

Idag har vi jobbat och när vi kom hem så hade det börjat regna och där stod pappa mitt i regnet och fixade! Han hade flyttat tegelstenar och murat runt källardörren och fuktat det som murats på trappan. Igår hade han oljat ytterdörren och den är nu så fin så fin. Vi är så oerhört tacksamma för all denna hjälp!!! Och han ser saker som inte vi tänker på. Jag hade inte ens funderat på att fixa till trappan eller måla på dörrar. Men det blir ju så mycket finare!

Här kommer lite bilder från helgens arbete:









Igår hade jag en tråkig kväll för jag hade ont i magen och mådde skumt hela kvällen. Ogillas. Idag känns det bättre dock! Har inte druckit något kaffe alls idag. Drack knappt något igår heller så jag tror nog inte att det var det. Men vad vet jag? Måste föra mat- och dryckdagbok. Kanske kan jag se ett mönster? Latten är ju solklar, men det måste vara annat också.

På söndag ska vi gå på konsert och se Adele. Det ser jag fram emot! Jag tycker att hon har en helt underbar röst!
Låten är sååå fin tycker jag!

Inga kommentarer: