fredag, april 08, 2011

Fredag

Idag är det fredag och det känns som en riktigt jobb-effektiv dag! Banne mig om inte skattedeklarationerna blir klara och allt annat jag har på listan också. Jag håller tummarna minsann!

I onsdags tog vi ledigt för att rensa där hemma. Vi höll på från morgonen till 19 på kvällen. Hann inte alls vad jag föresatt mig, men vi fick mycket gjort ändå. Michael körde massa grejor till tippen och jag rensade ur garderoben där uppe så att vi har någonstans att göra av alla saker under visningen. Plus att jag packade ner vinterkläder (det är ju VÅR nu!!!) och slängde hur mycket som helst. Säkert minst 7 sopsäckar... Packade ca 12 flyttkartonger också. De står nu i källaren. Pappa var också hos oss och fogade under källardörren.

När vi var klara vid 19 så åkte vi hem till mina föräldrar som passade Elliott. Han älskar att vara där! Han är så glad och springer runt och pysslar och har det bra! Vi blev bjudna på jättegod gryta med grekisk sallad och tzatziki till. Så skönt att bli serverad middag! Snällt, lyxigt och väldigt gott! Elliott, mamma och jag åt även vienetta-glass till efterrätt. Det är mumsigt!

Elliott är jätteduktig på att läsa korta ord nu. Mamma har jättebra kort där det står ett ord på ena sidan och så ord+bild på andra. Elliott la allihop så bara ordet syntes. Vi frågade: "Var är boll?" tex. Då tog han boll-kortet. Han gjorde rätt på i stort sett allihop. Och han tycker att det är hur kul som helst! Gulle!!! Han är så himla gosig! Jag är verkligen så glad att ha fått en pojke som gillar att mysa och gosa! Jag hade varit glad även om han inte hade gillat det ;-), men det är verkligen en extra bonus! Han är bara så helt underbar! ♥♥♥

Idag är det fredag! Jag kanske ska hänga med Åsa och Ingrid och äta sushi till lunch. Det beror lite på hur mycket jag hinner med här på jobbet innan. I helgen är det röja, röja och åter röja som gäller! Och på söndag är det Adele! Det ska bli kul!!!

Och vad skulle vi gjort utan all hjälp från pappa? Han var i trädgården igår när jag kom hem. Han putsade och fixade runt källardörren och sen gav han sig på fönstren på uthuset också. Satte lite kitt och så. Supersnällt!

Vi har hantverkare i källaren också... de har tagit av allt plast från trappstegen, rivit tretexväggarna och en annan vägg + börjat knacka ner färg/puts från väggarna. Idag verkar de inte ha kommit dit? Vi får hoppas att de hinner klart och köra undan skräp innan onsdag. Men det sa de att de skulle. Åtminstone köra bort skräpet, de hinner nog inte sätta klinkers och sånt...
Men innan visningen ska det vara färdigt i alla fall. Skönt att det äntligen blir gjort!

Inga kommentarer: