onsdag, mars 23, 2011

Hmmm

Inte var det mycket bättre med förkylningen idag inte. Snarare sämre. Hosta, hosta och åter hosta. Inte mycket till röst och när jag pratar mycket så känns det nästan som att jag ska svimma. Jobbigt! Jag har jobbat fulldag idag för vi hade ett viktigt möte på eftermiddagen. Det gick bra men trött blev jag. Och nu har jag ont i halsen igen.

Michael är ännu mer sjuk och har varit hemma idag med. Oscar har fått problem med ryggen eller benet, så han går omkring med svansen mellan benen, haltar och är moloken. Stackarn.
Vi ska boka tid hos hans sjukgymnast på djursjukhuset. Så får vi kanske veta vad som är fel.

Elliott har fått feber och ännu mer hosta som rosslar hela tiden när han andas.
Tycker så synd om lillskrutten och vill bara att han ska slippa alla dessa förkylningar och denna hosta... Tja. Inget kul är det.

Nåväl, från det sjukliga över till något positivt. Idag kom faktiskt vår snickare förbi och tittade på vår källare. Han ska ta tag i detta projekt redan om 1,5 vecka! Det är ju fantastiskt bra! Ena halvan av källaren kommer han att fixa. Det känns fint! Så nästa helg måste vi röja undan allt från den källarhalvan.

Nu har jag nattat Elliott och även om klockan inte är mer än tjugo över nio så tänker jag gå och nanna nu. Får se hur mycket sömn det blir i natt? I morse vaknade jag strax efter 05 och en liten stund senare steg Elliott upp. Blir i alla fall inget dagis för lillskrutten imorgon.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Usch vad krassligt det låter. Tycker nog att hostandet och rosslandet hos de små är värst. Hoppas att han (och ni förstås) kryar på er snabbt och att det inte ä någon fara med Oscar!

Kattalena sa...

Hehe, ja lite krassligt är det allt här på hemmaplan. Håller absolut med om att det är värst hos den lille ja! Man önskar man kunde trolla bort det :-)

Tack! Och Oscar är mycket bättre idag. Han har förmodligen bara sträckt någon muskel i ryggen. Han fick akupunktur idag och blev mycket bättre.