fredag, mars 04, 2011

Äntligen fredag!

Idag är det fredag minsann! Vi ska på konsert ikväll! Elliott ska sova över hos mina föräldrar. Vi ska se Laibach på KB. Det var längesen jag var på konsert!!! Jättelängesen! Så det ska bli himla kul! Åsa och jag startade fredagen med en fredagslatte. Den satt fint!

I onsdags när vi lämnade Elliott på dagis så var det så gulligt! Hans dagiskompis blev så glad när Elliott kom dit att han direkt kramade om honom. Sen kramade han Elliott igen och pussade honom på kinden. Så himla sött! Värmer i hjärtat att han har en kompis på dagis! Jag hämtade honom efter jobbet och vi åkte till Mobilia. När vi kom in så var nästan det första vi såg min mamma. Så kul! Elliott blev väldigt konfunderad för jag hade alldeles precis innan sagt att han inte ska träffa sin mormor och morfar förrän på fredag.

Vi tog en liten fika på Espresso och Elliott var så glad! Han ville sitta hos mamma och han åt scones med stor aptit. Han gillar verkligen att fika. Efteråt gick vi och handlade och så skjutsade vi mamma hem. Elliott ville följa med henne in (sa "vill också följa med!!!) men han fick lite grissini med i bilen så var han nöjd igen. Hemma lagade jag middag och det blev lax, gratinerad med getost + ris och vitvinssås.

På torsdagen fick jag riktigt mycket gjort på jobbet! På lunchen var jag på ett möte som jag råkat boka in (de jagade mig på telefon om nån privat ekonomisk rådgivning och jag klarade inte att tacka nej...). Jag höll på att somna medan de pratade... men man bjöds på supergod pastasallad med pesto, fetaost, soltorkad tomat och stora gröna oliver. Plus mumsigt bröd. Så det var ju bra att jag fick lunch i alla fall. Efter jobbet så cyklade jag hem. Helene tittade förbi efter jobbet och vi åt varma mackor. Det var kul att träffas som alltid!

Inga kommentarer: