söndag, februari 06, 2011

Lugn lördag

Jag hade sovmorgon igår och när jag stigit upp så åt vi frukost. Bakade scones denna morgon. Jag gillar verkligen våra storfrukostar! Hoppas att vi fortsätter med dem varenda helg :-) Idag tror jag att jag ska göra pannkakor också till frukosten. Det skulle vara gott.

Gårdagens frukost

Vi körde en sväng till vällingeblomman vid middagstid. Köpte några krukväxter till Elliotts rum. Det var hundtema denna helgen så där var hur många hundar som helst. Men det Elliott tyckte var roligast var fiskarna.

Spännande!


Stora fina fiskar

Vi köpte fastlagsbullar på vägen hem och Elliott somnade. Han fick bara sova en timme, han lägger sig ju så himla sent och stiger upp tidigt. Så vi försöker korta eftermiddagssovandet på helgen. Resten av dagen var vi bara hemma och lekte med gullungen. Vi såg två avsnitt av en serie när Elliott somnat. Det gjorde att vi kom i säng alldeles för sent så jag har inte sovit många timmar i natt. Men det får det vara värt!

Idag gick Elliott och jag upp 06.45 och jag har tänkt att vi ska bada nu på förmiddagen. Sen blir det frukost. Kanske ska jag prova Gillians träningsvideo? Vi ska även åka hem till mina föräldrar en sväng. Michael ska bla titta på en dator som havererat och jag ska få en CD med inscannade bilder! Pappa har redan hunnit scanna in negativen som jag hittade när jag rensade i garderoben. Kanske ska Elliott vara hos mina föräldrar själv också en stund men det är inte helt bestämt ännu. Ifall det blir så då ska jag försöka gräva upp några växter i trädgården. Så att vi kan flytta staketet. Det är ju plusgrader så det borde gå bra.

I kväll ska jag på meditation med Helene. Ett ställe vi inte provat förut.

Imorgon blir det inte mycket jobbat för jag ska operera ut en visdomstand kl 10.30. Där ska jag få lugnande och det blir man visst lite virrig av så det rekommenderas inte att jobba efteråt :-). Men jag ska försöka vara på jobbet riktigt tidigt så jag hinner fixa det viktigaste innan.

Nu ska jag spela "Angry Birds" med Elliott.

4 kommentarer:

mossfolk sa...

Mm, jag är också ganska förtjust i er frukostidé :)
Kul med inscannade bilder. Mina föräldrar scannade ju in alla sina diabilder för något år sedan och oj vilken skattgömma de hade haft däruppe i skrubben (i allafall för en som tycker om gamla bilder) :)

Kattalena sa...

Håller på att göra pannkakor nu :-D
Jag har fått en hel bok av pappa med bilder från bla 50-70-talet. Så himla roligt!!!

Unknown sa...

Ludde älskar också att vara vid fiskarna, vi är ju där superofta! Fikar på Farmor Idas gör vi med när vi är där...

Kattalena sa...

Vi hade just ätit stor-frukost så därför blev det ingen fika. Annars brukar vi alltid fika när vi är någonstans :-D

Lustigt att fiskarna är så roliga! Vi kanske springer på er där någon gång då? :-)