söndag, februari 13, 2011

Helgen!

I fredags träffade jag Helene på lunchen och det var som alltid trevligt! Jag slutade tidigt och hämtade Elliott tidigare på dagis. Vi gick hem och lekte uppe i hans rum. Sen badade vi. Det är jätteroligt att bada med Elliott. Känns som riktig kvalitetstid, då pratar vi och sjunger sånger och leker. Jag badade typ aldrig innan jag fick barn, men det blir riktigt ofta nu vilket är trevligt. Man blir ju mer avslappnad av ett bad än av en dusch.
När Michael kom hem efter jobbet så dukade vi fram färska räkor, vars en havskräfta, ostar, melon och skinka. Mycket mumsigt. När Elliott somnat tittade vi på ett avsnitt av Grey's.

Igår hade jag sovmorgon och när jag steg upp åt vi storfrukost. På eftermiddagen när Elliott sovit så åkte vi till Södra Sandby för att fira Ales födelsedag. Mina föräldrar hade kommit lite före oss och vi gick allihop på rundvandring i nybyggda delen av huset. Det blir superfint! Och stort! Det var jättekul och vi fick massor av gott att mumsa på! Hann med både fika, middag och efterrätt minsann! Elliott har roligt och Malva säger att hon vill ha en lillebror och tycker att Elliott är så söt :-D.

Det spelades spel


Elliott åt massor av russin och sen tittades det på när Ale spelade "Angry birds"


Elliott hade med sig bokstäver som vi köpt tidigare på dagen, bokstäver kan man hitta på mycket roligt med.


Fina katten


Myntas hästsamling och Malvas fina namnskylt


Min bror och ett litet mat-konstverk :-)

På söndagen var det Michaels sovmorgon och storfrukost när han vaknat. Vi tittade efter hus i tidningen, trodde det skulle vara en del att titta på men när vi lusläste annonserna så slutade det med att vi inte tittade på något alls. Vi åkte ut för att mata fåglar i Pildammsparken, det var svinkallt! Så jag åkte till Stof och Stil istället. Michael och Elliott matade några fåglar sen ville Elliott sova och somnade i vagnen på väg hem igen. Hemma lagade jag middag. Gryta på räkor, curry och paprika. Mycket gott! När vi ätit klart så skulle jag iväg på meditation (mm) på ett ställe jag aldrig varit på förut och som Åsa C bokat in mig på :-)
Det var roligt.

När jag kom hem igen så hade Michael kommit på idéer om hur vi kan ändra på ovanvåningen så att vi får både arbetsplats och dusch. Det lät som ett väldigt bra förslag så det ska vi tänka igenom lite mer och kanske försöka fixa till i vår.
Vi har många projekt till våren. Fixa i ordning trädgården så att den blir lättskött, fixa källaren, fixa ovanvåningen... alltihop med hjälp av trädgårdsmästare/hantverkare. Sen gäller det bara att få tag på dem, hehe. Men det känns som att det är en bra plan. Och på bottenvåningen ska vi byta plats på vardagsrum och matrum. Så vi får matbordet i samband med köket. Och ev sätta in en kamin också... Många projekt! Om vi nu inte plötsligt springer på ett perfekt hus till ett bra pris. Då nöjer vi oss nog med vissa delar.

Inga kommentarer: