måndag, februari 07, 2011

Aj aj

Så var visdomstanden utdragen. Jag tog inget lugnande innan (fast jag stod med tabletterna som sköterskan gav mig och funderade ett tag innan jag bestämde mig för att låta bli). Det gick bra! De borrade, drog och skrapade, men det var OK! Nu efteråt däremot värker det en hel del. Har tagit värktablett som jag fick ut på recept... hoppas att den hjälper!

Igår var det söndag och vi hade en riktig fin dag! Elliott och jag började dagen med att bada. Sen åt vi storfrukost, denna gång även med pannkakor. Vid middagstid körde vi hem till mina föräldrar och hälsade på. Jag la pussel, vilket jag älskar men aldrig gör hemma! Vi fikade på fastlagsbulle (idag också, hehe) och de var jättegoda! Drack ett gott te med choklad och whiskeysmak. Sen fick Elliott vara hos mina föräldrar två timmar medan Michael och jag åkte hem. Jag la in bilderna jag fått inscannade från pappa - jätteroliga bilder!!! Många jag helt glömt bort att jag tagit. Vi tittade på ett avsnitt av "mördare okänd". Väldigt avkopplande :-)

Sen hämtade vi med oss kinamat till mina föräldrar och de hade hämtat pizza. Min anka såg lite konstig ut men det var gott ändå! Nästa gång ska jag ta anka med ananas och ingefära istället... Efter maten åkte vi hem för jag skulle prova ett nytt meditationsställe tillsammans med Helene. Släppte av Elliott och Michael hemma.

Helene och jag träffades och vi gick till nya stället (hos Benny Rosenqvist). Det var lite pinsamt för tydligen skulle man ha anmält sig innan och det var visst jättemånga i kö före oss. Men vi fick komma in och vara med ändå... Det var ju jättesnällt! Mycket speciell meditation. Hela fyra stycken meditationer hanns det med!

När jag kom hem från meditationen så hade Elliott redan sovit i mer än en timme. Han hade inte sovit alls på dagen, så redan kl 20 var han trött och ville lägga sig. Han somnade visst på 3 min... Sötskrutten! Och sov bra hela natten. Hade ju varit bra om han inte skulle sova på dagis heller, men de vill inte sluta förrän till sommaren. Och ibland är han ju väldigt trött.
Michael och jag såg andra delen av den serie vi började titta på innan idag. Nice!

Eftersom jag inte tog något lugnande idag så kan jag jobba hemifrån nu. Det är ju bra!

Inga kommentarer: