lördag, januari 15, 2011

Läskigt - mitt i maten

Vi åt tacos och när jag tittade på yoghurtsåsen på min tallrik så såg det lite otäckt ut tyckte jag!!! En gubbe! Och när jag försökte ta bort den där gubben så blev det en ny!!!

Usch! Tycker de ser läskiga ut för visst ser det ut som gubbar... och inga trevliga sådana.

Vi har haft en lugn och skön dag idag. Stackars lillskrutten hostar fortfarande massor och så mycket så att han klöks ibland. Och både Michael och jag är helt slut. Jag är snuvig och hostig och Michael känner sig som att han håller på att bli förkyld. Men herregud vilken bra uppfinning nässpray är!!! Det skulle ha varit hemskt att vara utan!

Passade på att klippa Michaels hår när Elliott sov. Sen dammsög jag och torkade av alla köksluckor. Michael vattnade blommorna. Det känns bra att ha fått lite gjort!
En fikapaus med tidningsbläddrande, kaffe, vaniljbullar och munkar fick vi också tid för :-)

Nu leker Elliott och Michael med duplo (bygger bokstäver). Vi får köpa lite fler klossar för det räcker inte alls till alla bokstäver som Elliott vill bygga :-)
När vi åt middag satt Elliott själv uppe i sitt rum och byggde lego.

Jag gick upp och tittade till honom och då berättade han att han byggde "bokstaven i".

2 kommentarer:

Petra sa...

Vilka coola kort det blev på yoghurtgubbarna! De ser verkligen tredimensionella ut! :-)

Kattalena sa...

Hehe, mmmm... coola fast läskiga! :-)