fredag, januari 28, 2011

Fredag och BVC

Idag försov vi oss. Vi sov lite dåligt under natten. Elliott kom in till oss vid 04-tiden och somnade i vår säng (ingen av oss orkade gå och lägga honom igen). Jag vaknade 07.20 och då sov de andra fortfarande. Vi skulle vara på BVC kl 08 så det blev lite bråttom. Som tur var vaknade Elliott strax efteråt och var på ett strålande humör. Vi kom tom lite för tidigt till bvc. Det är imponerande! Hehe.

På BVC såg Elliott två ABC affischer inne i den andra sköterskans rum. Han rusade direkt dit och rabblade alfabetet och sa "A som i apa", "B som i banan" osv. Sköterskan undrade hur gammal han var och blev visst lite imponerad över allt han kunde. Den andra sköterskan som vi skulle träffa plockade fram en låda med saker. Elliott klarade allt galant (bygga klossar till högt torn, säga vilka plastdjur som fanns i lådan, låtsasdricka ur en mugg... ). Sen sprang han runt och klättrade och pratade och busade. Han vägdes och mättes och allt gick superbra. Efteråt fick han ett klistermärke och då visste han att det var dags att gå så då gick han ut.
Här sitter han i bilen på väg till dagis och tittar på sitt klistermärke :-)
Glad liten kille

I förrgår hämtade mina föräldrar Elliott efter dagis och jag åkte hem till dem efter jobbet. Vi blev bjudna på supermumsig höna med citronsås och ris. Det är en av mina absoluta favoriträtter! Tiden rusar iväg när man har trevligt och Elliott och jag var inte hemma förrän halv nio. Elliott hade längtat efter att få åka till mormor och morfar och dagen efter när jag nattade honom så sa han "roligt leka mormor och morfar" ♥

I övrigt har det inte hänt så mycket! Jo, igår blev vi bjudna på lunch på jobbet för vi hade jobbmöte. Det var gott! Och jag lyxade till det med en espressofrukost också. Efter jobbet så hämtade jag Elliott på dagis. Han var jätteglad. Vi åkte hem först och sen åkte vi och handlade. Det är jätteroligt att åka till affären med Elliott. Han åker i vagnen och pratar och hjälper mig att lägga ner varor och verkar tycka att det är hur kul som helst :-D

Vovvarna ligger i samma bädd idag. Det hör inte till vanligheten.
Oscar är så tokig. Han vill också ligga i samma biabädd som Ernst men han kan inte bara gå och lägga sig där. Han ställer sig bredvid och piper och stirrar på Ernst... Så måste jag flytta Ernst lite åt sidan och lyfta och lägga Oscar vid sidan om... då går det bra.

Idag är det ju fredag!!! Så skönt!!! Jag har dessutom nästan blivit klar med årsredovisningen. Det känns fint! Och det har varit så skönt att Elliott varit frisk och glad hela veckan! Håller tummarna för att det får så förbli ett tag...

Inga kommentarer: