tisdag, december 21, 2010

Nu är det snart jul

Imorgon har jag semester och börjar inte jobba igen förrän på måndag nästa vecka. Det ska bli skönt med ett par lediga dagar! Fast jag tycker om att jobba förstås. Jag har hur mycket som helst att göra så jag skulle kunnat jobba varje dag bara för den sakens skull. Men nu är jag ledig och hoppas att vi alla kommer att vara friska så vi får nåt gjort och får ha en skön ledighet. Michael är ledig först på julafton (eller ev dagen före om det går).

I morse körde vi tidigt hemifrån för att äta lite gemensam frukost på Espresso innan Elliott skulle till mamma. Elliott brukar gilla att äta scones. Men det hade ju snöat så himla mycket, typ 2 decimeter så det gick i snigelfart till jobbet (och det tog tid att komma loss med bilen). Tror att det tog över en halvtimme till Davidshall (det brukar ta tio minuter). Så det blev ingen frukost, men Michael sprang in och köpte en scones till Elliott i alla fall.

När jag kom till mina föräldrar vågade jag inte ställa bilen intill trottoaren (pga all snö) så jag fick stå mitt i gatan. Elliott gick in och sa "hejdå" till mig :-). Sötnosen! Han var lite hängig i morse. Men jag hoppas att han var piggare under dagen hos mina föräldrar. Jag fick hasta därifrån när en bil tutade och ville komma förbi, hehe.

På jobbet var det 1001 saker. Jag gjorde inget av det jag hade tänkt (årsredovisningsfix) men jag fick undan en hel del annat. Har känt mig konstig hela dagen, ont i magen, hängig och inte så hungrig. Men jag hoppas det känns bättre snart. Är så trött på att inte var pigg eller ha energi och god aptit. Är van vid att kunna äta och vara sugen på allt möjligt. Känns himla konstigt när det inte är så. Det känns som att det var länge sen jag var ok. Är inte ens sugen på chips och cola :-(. Det är verkligen inte likt mig!

Vi har fått tre jättefina julkort! Roligt med riktiga julkort!
Själv har jag inte kommit loss att skicka några, inte fått gjort någon fotokalender eller julskiva heller... Tiden räcker inte riktigt till. Men kanske jag hinner med lite imorgon?

Michael hämtade Elliott hos mina föräldrar, själv jobbade jag ett tag till. Sen hämtade de mig och vi åkte hem och lagade middag. Nu har vi ätit, lekt med Elliott i hans rum (som inte är riktigt klart än men snart!) och nu nattar Michael sötnosen.
När vi renoverade Elliotts rum så fick han sova hos oss. Nu kommer han in till oss varje natt vid 02-tiden. Så får han sova vidare i vår säng. Det är så mysigt att vakna och se honom ligga där och sova så fint. Han är såååå söt! Men jag sover inte lika bra med honom i sängen. När han vaknar till så vill han "hålla hår" - dvs snurra slingor av mitt hår mellan sina fingrar. Det är mysigt men inte kan man sova. Han fastnar ofta med fingrarna också :-)

Elliott och Michael leker med plasmabollen som jag fick av pappa för något år sen.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Jag älskar julkort! Hittills har jag fått placera femton stycken på hyllorna ovanför spisen. Stor lycka!
Hörde på något radioprogram om barn häromdagen, att sovmönster kan vara jättesvåra att bryta. Tycker visserligen att det låter mysigt men kanske inte helt ultimat för varken honom eller dig. Hoppas att han sover bättre i nya rummet snart!
Och förstås att du piggar på dig, jag har ju också haft en massa magkrångel under hösten och är inte alls sugen längre på att äta obegränsat med sötsaker (förut fanns liksom ingen gräns för sådant ;) Hur som helst tar det en massa energi...

Oj, tjo, nu blev det en jättelång kommentar... skyller på att det var ett ganska långt inlägg :)

Kattalena sa...

Det var roligt med en lång kommentar! Michael tycker att det är mysigt när Elliott sover hos oss, hehe. Men jag tror att jag ska gå tillbaka med Elliott när han kommer in i natt :-)

Det är verkligen jobbigt när magen inte är i form! Det påverkar ju allt. Speciellt om man brukar gilla att fika mycket ;-)
Hoppas att vi slipper sådant nästa år!