lördag, december 18, 2010

Nallekonsert och musikhjälpen

Idag har Elliott och jag varit med mina föräldrar på vår första "Nallekonsert". Mina föräldrar har varit och sett nallekonserter flera gånger. Det var jättekul! Luciorna sjöng så fint allihop och sen var det sång och musik och tomtar och allt. Elliott tyckte mycket om det och klappade massor! Sen flög han lite fram och tillbaka mellan mig och mina föräldrar och hoppade upp och ner på stolen. Det varade en timme och jag tyckte att han var jätteduktig. Roligt att han gillade det!
Elliotts kusiner Tor och Embla var med och sjöng. Vi träffade dem lite snabbt efteråt.

Luciorna

Michael körde oss dit och vi höll på att inte komma från vår gata... slir slir med bilen. Men vi kom iväg till slut och han släppte av oss vid konserthuset. Efter konserten mötte han upp oss med en pulka. Så gick vi till Gustav Adolfs Torg för att spana in Musikhjälpen.

Massor av ljus och mycket fint är det runt torget! Det var lite julmarknad också och jag fick äntligen köpt en mössa! Den är jättefin och gjord i ylle.

I morse var jag på terminens sista meditationskursgång. Som vanligt är dessa meditationer helt fantastiskt bra!!! Verkligen! Och efteråt fikar vi på nybakat bröd med pålägg. Idag fanns det pepparkakor, choklad och fudge också :-)
Jag blev stärkt i mitt beslut att försöka jobba 4-dagars veckor nästa år. Det blir nog bra!

Inga kommentarer: