lördag, december 11, 2010

Lördagsmorgon

Är ganska stolt över mig själv som på 5 dagar lyckats ta bort alla tapeter, slipa, spackla, slipa igen, spackla igen, mura upp lite väggkant, måla tak och så även tapetsera! Dessutom med väldigt snygga skarvar, de syntes nästan inte igår. Får se hur de ser ut idag. Jag hade inte hunnit så långt som jag gjort utan hjälp. Mamma var här två dagar och hjälpte mig riva tapet, slipa och spackla. Pappa kom igår eftermiddag och skar tapetvåder som jag satte upp. Då gick det också mycket fortare. Mina snälla föräldrar!!! Det har varit himla trevligt med lite sällskap i renoveringsarbetet :-)

Etapp ett. Nedrivning av blå tapeter. Väggen under ser hemsk ut, på bilderna har jag spacklat längs med tapetskarvar och annat.

Mitt mål var att lägga golv igår, men det var omöjligt att hinna med, ska försöka få det gjort nu i helgen.

I tisdags var jag en sväng på Burlöv Center och fikade med Catta hennes Nea som nu är 7 veckor samt en kompis till Catta + bebis. Det var kul!
Efteråt åkte jag till Beijers och köpte golvplankor. Bar in allihop själv när jag kom hem. Det var ganska tungt men det gick!

I torsdags var jag en sväng på IKEA med Helene och Elliott. Det var också roligt men vi var väldigt trötta alla tre.

Idag är det lördag och jag skulle haft sovmorgon, men Elliott vaknade tidigt och jag kunde inte somna om ändå så jag lät Michael överta sovmorgonen och är nu uppe med sötnosen. Undrar vad vi ska hitta på för frukost idag. Det har låtit som det regnat hela natten, synd att snön försvinner. Det är flera plusgrader idag tyvärr. Ska göra en hästrad snart.

Ikväll är vi bjudna på middag hos Camilla och Jörgen.

Inga kommentarer: