söndag, december 26, 2010

Juldagen

Igår var det juldagen och Michael jobbade. Elliott och jag hade en mysig förmiddag. Vi körde Michael till jobbet och sen åkte vi till Coop och handlade. Där hade Elliott jättekul :-). Sen var vi hemma och lekte med alla julklapparna.


Här lägger vi golvpussel.

Vi var även uppe i Elliotts rum och lekte, han är mycket förtjust i det :-D

Han leker mycket med vår iPad också. Speciellt mycket tycker han om att lyssna på ABC sånger, alla möjliga språk...


Klockan två körde vi hem till mina föräldrar. Berit var kvar där och de ville gärna träffa Elliott en stund. Jag lämnade lillskrutten och åkte själv och handlade och sen hem. Tänkte städa och fixa men var så trött så jag satte mig i soffan och läste en tidning och slumrade till en stund.

Ringde hem till mina föräldrar och kollade läget. Mamma hade gärna kvar honom lite till. Så jag passade på att städa hela huset och det var himla skönt att få det gjort!!!

När Michael kom hem så åkte vi och hämtade lillskrutten. Han hade inte sovit på hela dagen. Då var klockan nästan 19 och Elliott somnade nästan direkt vi satte oss i bilen. Men när vi kom hem så väckte jag honom och så fick han en chokladbit så att han skulle piggna till och orka äta lite välling innan han skulle sova för natten.

Och plötsligt hade Michael och jag lite kväll. Det kändes jättekonstigt. I vanliga fall lägger vi oss ungefär samtidigt som Elliott. Nu hann vi laga middag och titta lite på TV. Det var trevligt.

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Vilket roligt pussel!
Och så skönt med lite egentid på kvällen.

Kattalena sa...

Ja, det var mysigt att få lite tv-kväll :-)
Pusslet är jättefint! Elliott gillar det jättemycket.